Brico Dépôt România, afacere deținută de Grupul Kingfisher, o companie britanică internațională de amenajare a locuințelor, a fost vândută către Altex România pentru suma de 70 de milioane de euro (echivalentul a 58 de milioane de lire sterline), transmite Kingfisher într-un comunicat de presă.
Vânzarea cuprinde întreaga afacere Brico Dépôt România, inclusiv rețeaua sa de 31 de magazine din 24 de orașe, operațiunile de distribuție și sediul central din București. Vânzarea este de așteptat să se finalizeze în prima jumătate a anului fiscal 2025/26, sub rezerva aprobării vânzării de autoritățile de reglementare.
„Suntem încântați că am găsit un cumpărător local cu experiență și succes pentru Brico Dépôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm strategic mai mult pe piețe și inițiative de creștere în care suntem cel mai puternic poziționați pentru a oferi profituri atractive și pentru a crea valoare pentru acționari.
Aș dori să mulțumesc tuturor colegilor Brico Dépôt România pentru angajamentul și concentrarea asupra clienților de-a lungul anilor. În urma unui interes puternic, rezultatul procesului de vânzare este o dovadă a progresului realizat de echipă în consolidarea bazelor afacerii”, a declarat Thierry Garnier, CEO Kingfisher.
„Altex România, liderul pieței electro-IT, este încântată să anunțe achiziția rețelei de magazine Brico Dépôt. Aceasta marchează o etapă semnificativă pentru toate părțile implicate, iar acest prim pas deschide noi orizonturi de creștere și oportunități în piața de bricolaj din România.
Vreau să transmit un mesaj de încredere tuturor clienților, angajaților și partenerilor Brico Dépôt. Ne angajăm să dezvoltăm această afacere aducând inovație și eficiență în fiecare aspect al operațiunii. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunități de dezvoltare profesională și de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare și excelență. Altex România are încredere în viitorul Brico Dépôt și este hotărâtă să continue să servească comunitatea cu produse și servicii de înaltă calitate”, a declarat Dan Ostahie, CEO Altex România.
Kingfisher a intrat pentru prima dată pe piața din România în 2013, când a achiziționat Bricostore România de la grupul francez Bresson. Și-a extins rețeaua de magazine în țară prin achiziția Praktiker România în 2017.
Această tranzacție nu are impact asupra magazinelor Brico Dépôt ale Kingfisher din Franța, Spania și Portugalia.
Kingfisher este o companie internațională de îmbunătățire a locuințelor cu peste 1.900 de magazine, susținută de o echipă de peste 78.000 de angajați. Compania operează în 8 țări din Europa, sub brandurile Screwfix, B&Q, Castorama, Brico Dépôt, TradePoint și Koçtaş.
Altex este o companie lider în retail în România, cu peste 130 de magazine la nivel național. La peste trei decenii de la înființare, Altex a crescut de la o afacere locală de import de televizoare la lider de piață pentru electronice, electrocasnice, IT&C și produse multimedia din România.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: