S-a reschis circulația pe podul de la Brăila. De ce este special noul asfalt folosit de constructor

podul de la brăila

Foto: Captură YouTube

S-a reschis circulația pe podul de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, însă doar pe sensul de mers de la Tulcea spre Brăila, după ce constructorul italian a refăcut șoseaua cu un tip nou de asfalt. Testată în laborator în Italia, această nouă rețetă de asfalt ar trebui să fie mai rezistentă decât cea folosită anterior, pentru a nu se mai ajunge la „vălurirea” drumului din cauza traficului greu.

„Această rețetă asfaltică nouă este mai dură decât asfaltul inițial, tocmai de aceea dacă pot să apară probleme vor apărea în perioada sezonului rece, din cauza faptului că un asfalt mai dur nu este atât de elastic precum un asfalt mai maleabil, dar cel maleabil a arătat ce probleme creează”, a declarat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, pentru postul de televiziune Digi 24.

Dacă acest nou tip de asfalt se va comporta bine peste iarnă și nu vor apărea probleme, atunci din primăvara anului viitor va fi refăcut și sensul de mers dinspre Brăila spre Tulcea cu acest asfalt mai dur. În prezent, sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila a fost împărțit în două, astfel încât se circulă în ambele sensuri, însă doar pe câte o bandă, notează „Europa Liberă”.

De la inagurarea din vara anului 2023, Podul de la Brăila a avut foarte multe probleme, iar șoseaua a trebuit reasfaltată pe diferite secțiuni, după ce calea de rulare s-a vălurit. Autoritățile au transmis că este o problemă cauzată de temperaturile mari și de traficul de tonaj mare (TIR-uri etc). Până la urmă, în iulie 2024, podul a fost închis complet pentru reasflatare.

Acum, compania constructoare, WeBuild din Italia, speră că a rezolvat problema deoarece a folosit o rețetă diferită de asfalt. „Acum va trebui să vedem cum se comportă noul asfalt, pe care l-au testat într-un laborator din Italia, unul din cele mai performante din Europa. Vrem să fim siguri că noul asfalt rezistă”, a declarat pentru „Europa Liberă” Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Podul de la Brăila, lung de aproape 2 kilometri, a costat circa jumătate de miliard de euro. Are o lățime de 32 de metri, iar înălțimea pilonilor este de 192 de metri. Are 4 benzi ale drumului național DN2S și 2 benzi adiționale pentru întreținere.

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:



Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version