Românii fac cumpărături online de 15 milioane de euro, în fiecare zi

Sursă foto: Dean Drobot/ Shutterstock

Potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online, românii au cheltuit 5,6 miliarde de euro cu cumpărăturile online, anul trecut, cu 1,3 miliarde de euro mai mult decât în 2019.

Calculele vizează doar cumpărăturile făcute online, atât la magazinele din țară, cât și la cele din străinătate, pe segmentul produselor fizice. Nu sunt incluse serviciile, plata facturilor, conținutul digital, bilete de avion, călătoriile sau biletele la spectacole sau diferite evenimente.

“Cu excepția verticalelor afectate de efectele pandemiei precum Horeca sau Travel, sectorul de e-commerce din România a cunoscut o creștere accelerată în 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, procentul de creștere fiind semnificativ mai mare decât în 2019 vs. 2018 când acesta s-a situat la aprox. 20-22%. România este printre țările UE cu cel mai mare procent de creștere anual al comerțului online, fapt care arată potențialul semnificativ de dezvoltare a sectorului e-commerce și în viitor, într-o piață care nu a atins încă nivelul de maturitate al altor țări din nordul și vestul Europei”, a spus Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, citat de StartUp Cafe.

“Pornind de la cifra de 5,6 miliarde de euro ca bilanț al comerțului online românesc în 2020, dacă facem o medie înseamnă că românii au cheltuit pentru cumpărături prin internet peste 15 milioane de euro în fiecare zi a anului trecut, în creștere de la aprox. 12 milioane de euro – media zilnică înregistrată în 2019”, a mai spus acesta.

Potrivit estimărilor, comerțul online își va continua creșterea și în acest an, specialiștii așteptând un total de peste 6,5 miliarde de euro.

Chiar și așa, România este la coada clasamentului în Europa în ceea ce privește cumpărăturile făcute pe internet. Doar 45% dintre românii care au acces la internet au cumpărat ceva online în 2020.

În Olanda și Danemarca, proporția este de două ori mai mare.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.