Cu toate că guvernanții și ceilalți politicieni se întrec în promisiuni electorale care mai de care mai atrăgătoare, actualitatea românească este mai mult decât sumbră.
Cu toate că România are o rețea feroviară bine dezvoltată, cu peste 10.000 de kilometri de linii, dintre care peste 3.000 de kilometri alcătuiesc rețeaua principală, în primele 11 luni ale acestui an au fost reparați doar 21 de kiloemtri.
Potrivit Radio România Actualități, compania CFR Infrastructură a început demersurile pentru a achiziționa trenuri de lucru, utilaje foarte performante care repară sau modernizează calea ferată.
Un astfel de tren și sistemul de reparație costă aproximativ 100 de milioane de euro, statul român urmând să achiziționeze două bucăți.
”Pe lângă înlocuirea suprastructurii, efectuează și ranforsarea fundației”, a spus Ioana Pintea, directorul general al CFR Instractură.
”Cred că este cea mai complexă uzină pe roți la ora aceasta, de pe mapamond. Un astfel de tren realizează de la 500 până la 1.000 de metri, reabilitare/zi. Sunt mai multe utilaje într-o astfel de succesiune, au o lungime totală de o jumătate de kilometru. Termenele de livrare sunt variabile, de la un an și jumătate până la trei ani”, a adăugat Pintea.
În prezent, compania are un singur tren de lucru, cu care a reușit să repare doar 10 kilometri în acest an.
Mai mult, în prezent singurele tronsoane care se reabilitează în acest moment cu fonduri europene pentru creșterea vitezei la max. 160 km/h (trenuri de călători) sunt pe Coridorul 4 pan european, M 200 Curtici – Brașov.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: