Restaurante McDonald’s și KFC, amendate pentru că porțiile de cartofi prăjiți erau mai mici decât trebuia

mcdonalds

Foto: Captură YouTube

Două restaurante McDonald’s și KFC din București au fost închise temporar și amendate de Protecția Consumatorului după ce inspectorii au descoperit că porțiile de cartofi prăjiți erau mai mici decât ar fi trebuit. De asemenea, autoritățile au identificat și alte nereguli.

Practic, gramajele declarate erau mai mari decât cele constatate în urma cântăririi cartofilor prăjiți.

Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonald’s și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.

„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, citat într-un comunicat de presă.

În urma neregulilor constatate, comisarii au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 de lei și au oprit temporar desfășurarea activității până la remedierea abaterilor.

Neregulile constatate au fost:

– Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj;

– Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar;

– Lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat;

– Lipsa mențiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor;

– Folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea și grilaje cu rugină.

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:



Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version