Cele mai mari companii de alimente și băuturi din lume vând, în medie, produse mai puțin sănătoase în țările cu venituri mici decât în cele bogate, potrivit unui raport publicat joi de Inițiativa Accesului la Nutriție (ATNI), citat de Reuters.
Produsele companiilor precum Nestlé, Pepsico și Unilever au fost analizate pentru indicele global publicat de ATNI, în primul său raport de acest fel din 2021 încoace. ATNI a constatat că 30 de companii vând „produse mai proaste din punct de vedere nutrițional în țările sărace decât cele bogate.”
Evaluarea s-a realizat pe baza unui sistem de rating dezvoltat de ATNI, care clasifică produsele pe o scară de la 1 la 5, cele cu nota 5 fiind considerate cele mai sănătoase, iar produsele notate cu peste 3,5 fiind, în general, opțiuni mai sănătoase. În țările cu venituri mici, portofoliul marilor multinaționale a primit o notă medie de 1,8. În schimb, în țările cu venituri ridicate, unde au fost testate mai multe produse, nota medie a fost de 2,3.
„Este o imagine foarte clară că ceea ce aceste companii vând în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai prezente, nu sunt produse sănătoase,” a declarat Mark Wijne, directorul de cercetări al ATNI, într-un interviu pentru Reuters. „Este un semnal de trezire pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente,” a subliniat el.
Raportul actual este primul publicat de ATNI care evaluează distinct produsele în funcție de țările în care sunt vândute, fie ele bogate sau sărace. ATNI subliniază că acest indice poate oferi informații valoroase, deoarece produsele alimentare ambalate joacă un rol tot mai mare în criza globală a obezității.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de persoane suferă de obezitate la nivel mondial. În plus, Banca Mondială estimează că 70% dintre persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici sau medii.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: