Puolanka, cel mai pesimist oraș din lume

puolanka cel mai pesimist oraș din lume
Foto: Captură YouTube

Puolanka, o localitate din Finlanda unde trăiesc 2.600 de oameni, și-a făcut un brand din pesimism.

„Unul dintre principalele argumente aduse împotriva activităților pesimiste a fost că „dacă arăți lucruri urâte, Puolanka își va pierde reputația.” Dar bineînțeles, întrebarea esențială este „Ce reputație?””, a povestit Tommi Rajala, un localnic din Puolanka, pentru BBC.

În orașul aflat aproape de Cercul Polar de Nord, în care densitatea populației este de doar 1 locuitor / kilometru pătrat, există și o Asociație a Pesimismului.

„Totul a început când am devenit geloși pe alte locuri care aveau propriile evenimente, iar noi în Puolanka nu aveam nimic. Un om a zis „nimic nu merge în Puolanka. Nici măcar pesimismul”. Și atunci am spus „hai să facem asta, un eveniment al pesimismului””, a relatat și Riita Nykänen, localnică din oraș.

Asociația Pesimismului din Puolanka a luat naștere în urmă cu mai bine de un deceniu și este parțial inspirată de modul în care orașul este perceput din afară.

„De fiecare dată când Puolanka este în atenția publică, ea este inclusă în grupul cel mai prost. Dacă nu stă cel mai rău în toate statisticile, atunci este al doilea sau al treilea într-un clasament negativ al orașelor din Finlanda. Așa că bineînțeles că localnicii se satură de asta”, a explicat Tommi Rajala.

În oraș se „organizează” și un festival permanent al pesimismului, care are loc din 1 ianuarie până pe 31 decembrie, în fiecare an.

Rajala a mai arătat că pesimismul a apărut ca o contra-reacție a localnicilor: „OK, și ce dacă suntem „cei mai răi”?”.

Asociația a realizat mai multe filme de promovare a curentului pesimist din Puolanka, iar acestea sunt urmărite de tot mai mulți oameni.

În videoclipurile autoironice și totodată amuzante se vorbește despre declinul demografic din oraș și despre faptul că în Puolanka nu prea este nimic distractiv de făcut.

„În mod normal, promovarea municipală se bazează pe a arăta natura, că există servicii sociale, și că locul este grozav pentru a-ți crește copiii. În pesimism totul este întors pe dos. Putem chiar să spunem exact același lucru, însă simultan să arătăm realitatea și nu o versiune înfrumusețată prin advertising”, a mai spus Rajala pentru BBC.

„Pesimismul a devenit un brand, iar acum cuvintele Puolanka și pesimism sunt asociate”, a continuat el.

Localnicul crede că această campanie a avut un succes atât de mare deoarece foarte mulți finlandezi provin din orașe mici precum Puolanka.

„Viitorul inevitabil al acestor localități izolate din Finlanda este că devin tot mai mici și mor. Nu au un viitor. Nu-mi amintesc cine a spus, dar a zis bine că „cel mai îngrozitor lucru este să mori fără ca cineva să observe”. În Finlanda, foarte multe localități au murit și nimeni nu și le mai amintește. Poate cu pesimismul noi vom face suficient de mult zgomot încât atunci când vom muri oamenii vor observa”, a mai spus el.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.