AcasăEconomicProtecția Consumatorului vrea să facă „mystery shopping”

Protecția Consumatorului vrea să facă „mystery shopping”

-

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat un proiect de ordonanță în care se precizează că agenții pot să cumpere bunuri sau servicii în scopuri de testare, dacă e necesar, sub o altă identitate.

Conceputul poartă denumirea de „mystery shop” și este un instrument prin care companiile private își evaluează serviciile pentru clienți. Mystery shopping-ul poate fi folosit în orice industrie, cele mai frecvente fiind magazine cu amănuntul, hoteluri, cinematografe, restaurante, lanțuri fast-food, bănci, benzinării, reprezentanțe auto, industria imobiliară și unități sanitare.

Potrivit Startupcafe.ro, ANPC dorește prin această ordonanță să înăsprească pedepsele în cazul în care o bancă sau un comerciant încearcă să inducă în eroare clienții, să introducă „mystery shopping” în achiziția de bunuri și servicii de către autoritate și să stabilească modul de avertizare al produselor alimentare provenite din țări extracomunitare.

„Prin proiect se dorește modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, în sensul modificării regimului sancționator precum și instituirea unor norme care să protejeze consumatorii la achiziționarea de produse astfel încât să nu fie afectate viața, sănătatea sau interesele economice ale acestora.

De asemenea, se propune modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, în sensul modificării regimului sancționator”, se arată în proiectul ANPC.

De asemenea, ANPC propune noi amenzi pentru utilizarea de către comercianți a unor practici comerciale incorecte. Amenzile ar putea fi de: până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte; până la 4% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale înşelătoare; până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale agresive.

FOTO: Alexas_Fotos/Pixabay.com

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Ionuț Fantaziu
Ionuț Fantaziuhttp://www.greatnews.ro
Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.

RĂMÂI MEREU CONECTAT CU NOI

302,134FaniÎmi place
391CititoriConectați-vă
122AbonațiAbonați-vă
52FollowersFollow

CINE, CE, CUM?

TOP. Județele din România cu cele mai mari pensii. Cât de...

0
Cele mai mari pensii din România le primesc bucureștenii, ei fiind urmați în clasament de hunedoreni și de brașoveni, rezultă din datele publicate la...

Declarație curajoasă a unei judecătoare de la Curtea de Apel București...

0
Raluca Moroșanu, o judecătoare de la Secția 1 Penală a Curții de Apel București (CAB), a declarat public, înainte de conferința de presă organizată...

Cât de mult au greșit sondajele publicate înainte de alegerile din...

0
O analiză a celor 15 de sondaje de opinie publicate înainte de ziua votului din Capitală arată că nicio casă de sondare nu a...