Proiectul Magistralei 5 de metrou, din Drumul Taberei, a fost deblocat, după decizia Tribunalului Bucureşti care a respins şi ultima contestaţie depusă pentru contractul de automatizare şi siguranţa circulaţiei, anunță Radio România Actualități.
Dumitru Şodolescu, directorul general Metrorex, a explicat pentru sursa citată că, astfel, Metrorex va putea semna în câteva zile acest contract, iar metroul din Drumul Taberei ar urma să circule până la sfârşitul anului.
„Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul. Asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între Metrorex şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare”, a spus el.
Lucrările pentru construirea Magistralei 5 de metrou au început în 2012 şi ar fi trebuit să fie gata până în 2015. Însă lucrările au fost mult întârziate.
Potrivit Metrorex, metroul din cartierul Drumul Taberei ar urma să transporte zilnic aproximativ 300.000 de călători.
La data de 26 februarie 2019, stadiul fizic al lucrărilor era următorul:
– Structura de rezistență era gata în proporție de 99,67 %.
– Fundația căii de rulare – 99,50 %.
– Finisajele – 66,94 %
Magistrala 5 de metrou va avea 10 stații date în folosință într-o primă etapă: Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiței, Constantin Brâncuși și Râul Doamnei.
Până la data de 30 aprilie 2013, proiectul a fost finanțat integral de la bugetul de stat prin titlul 65 – Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă, conform metrorexm5.ro.
După această dată, proiectul a primit acordul din partea Comisiei Europene pentru finanțarea acestuia din fondurile structurale în cadrul Programul Operaţional Sectorial „Transport” și mai apoi în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
Valoarea producției finanțată din fonduri externe nerambursabile este de 2,65 miliarde de lei fără TVA.