Primii kilometri de autostradă dați în folosință în timpul guvernării PSD-ALDE

România a plătit aproape 200 de milioane de euro pentru cei 30 de kilometri de autostradă între Aiud și Turda. Foto: CNAIR

Aproape 30 de kilometri de autostradă, de pe Loturile 3 și 4 ai A10 Sebeș – Turda, au fost deschiși circulației luni, 30 iulie.

Autostrada dintre Aiud și Turda va fi prima terminată în cele 19 luni de guvernare PSD-ALDE. Construcția celor două loturi a început în urmă cu mai mult de patru ani, în timp ce primele două loturi ale autostrăzii sunt mult mai în urmă cu execuția și, cel mai probabil, nu vor fi gata anul viitor.

După preluarea guvernării, la începutul anului 2017, actuala guvernare a mai deschis traficului 15 km de pe Lotul 2 al A1 Lugoj – Deva, dar acea porțiune era gata încă de la sfârșitul anului 2016.

Ceilalți 40 de kilometri ai A10, gata doar pe jumătate

Povestea autostrăzii A10 Sebeș – Turda este una a ineficienței. Lucrările au început în 2014, sub guvernarea PSD, însă au fost sistate în 2015, după ce s-a constatat că pentru aproape toți cei 70 de kilometri ai autostrăzii nu există autorizație de construire.

În prezent, Loturile 1 și 2 sunt finalizate într-o proporție mai mică de 50%.

Pentru cele două segmente de autostradă care au fost deschise ieri, statul român a cheltuit aproape 200 de milioane de euro.

Cu cei 30 de kilometri inaugurați azi, România ajunge la un total de 778 de kilometri de autostradă. Țara noastră este pe locul 22 în Europa la acest capitol, chiar în urma Belarusului, care dispune de 845 de kilometri de autostradă.

Pe primele locuri în topul european al autostrăzilor sunt Spania, cu peste 16.000 de kilometri, Germania, cu aproape 13.000 de kilometri, și Franța cu aproape 12.000 de kilometri.