A fost finalizată prima locomotivă electrică modernizată cu fonduri din PNRR, a anunțat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România. Aceasta urmează să fie testată și autorizată pentru a fi pusă în circulație anul acesta. Alte 54 de locomotive urmează să fie modernizate.
În total, 55 de locomotive au finanțare asigurată din fonduri europene. Locomotivele vor fi dotate cu sistemul ETCS, cu închiderea ușilor din cabină și vor fi apte pentru viteze de 160 km/h și tracțiunea a 16 vagoane, a mai anunțat instituția.
Un pachet de 19 locomotive electrice din cele modernizate vor fi colantate cu mari personalități istorice ale României și vor avea o schemă unitară de vopsire cu tot pachetul de 55 de locomotive, cât și cu cele 139 de vagoane modernizate din PNRR.
Investiția I2 – Material rulant feroviar finanțată prin PNRR se va finaliza în anul 2026 și vizează achiziția, dar și modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor.
Pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice este alocată suma de 66 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile, iar pentru modernizarea a 139 de vagoane de dormit, cușetă, restaurant, bistro și clasă este alocată suma de 100 de milioane de euro din fonduri europene nerambursabile.
De asemenea, investiția prevede achiziția a 16 locomotive electrice noi, achiziția de 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen, precum și conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice.
Suma totală aprobată din PNRR pentru Investiția 2 este de 416 milioane de euro fără TVA – fonduri europene nerambursabile. Suma totală, care include și cofinanțarea, este de 555 de milioane de euro fără TVA.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: