Prima linie de cale ferată inaugurată în România în ultimii 30 de ani

CFR a inaugurat o nouă linie de cale ferată. Foto: CFR

Are un singur fir, dar să nu lăsăm astfel de ”detalii” să ne deranjeze: Călie Ferate Române au deschis pentru circulație segmentul feroviar dintre Sighișoara și Daneș.

Este un segment de cale ferată nou, primul de acest fel construit în România după 1989.

Noua linie conține trei obiective importante, un pod de 135 de metri lungime peste Târnava Mare, Tunelul Sighișoara, cu lungimea de 401 metri, și Tunelul Daneș, care la 969 de metri este cel mai lung tunel feroviar inaugurat în România în ultimii 30 de ani.

Trenurile vor circula cu peste 150 de kilometri pe oră

Noua cale ferată va permite trenurilor să circule cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră, susține CFR.

Foto: CFR

Acest segment este parte a unui nou sector de linie care va uni Sighișoara de Coșlariu, fondurile folosite fiind de la Uniunea Europeană.

Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:

  •  Sighişoara – Daneş (fir II pe traseul nou)
  •  Daneş – Dumbrăveni (Fir I)
  •  Dumbrăveni – Aţel – Mediaş (Fir II)
  •  Mediaş – Copşa Mică (Fir I)
  •  Copşa Mică – Micăsasa (Fir I)
  •  Micăsasa – Valea Lungă (Fir I)
  •  Valea Lungă – Blaj (Fir I)
  •  Blaj – Crăciunel (Fir II)
  •  Crăciunel – Podu Mureş (Fir I)

Reprezentații CFR vor ca trenurile de călători să circule cu viteze de peste 150 de kilometri pe oră pe acest segment, în timp ce trenurile de marfă vor putea atinge viteze de 120 de kilometri pe oră.

În prezent, trenurile care circulă în România sunt mai lente decât cele din urmă cu o jumătate de secol.