Un mare lanț de hipermarketuri introduce produse cu prețul stabilit de consumatori

În premieră mondială, lanțul de hipermarketuri Carrefour a introdus la raft un produs al cărui preț este stabilit chiar de consumatori, relatează agenția de presă AFP, citată de publicația online centrepresseaveyron.fr. Scopul este de a proteja micile afaceri de familie.

De la sfârșitul lunii octombrie, un nou brand de produse va apărea pe rafturile lanțului francez. Brandul se numește „Cine-i șeful? Brandul consumatorului”, iar primul aliment produs sub această marcă va fi lapte la cutie.

A fost ales laptele deoarece în ultimul timp producătorii de lapte cereau o revalorizare a tarifelor.

Brandul de lapte „Cine-i șeful? Brandul consumatorului” va fi vândut cu 99 de eurocenți litrul și le permite producătorilor să obțină venituri de 39 de eurocenți pe litru. La ora actuală, acordul dintre producători și gigantul Lactalis (cel mai mare grup de produse lactate la nivel mondial şi lider pe piaţa brânzeturilor) fixează prețul laptelui la 27,5 eurocenți pe litru pentru anul 2016.

În schimb, tariful Carrefour de 99 de eurocenți a fost fixat chiar de consumatori, după ce 6.000 de persoane au răspuns la un chestionar online.

„Este o premieră pentru Franța și totodată o premieră mondială”, a declarat Nicolas Chabanne, președintele asociației Gueules Cassées, care luptă împotriva risipei alimentare și care se află la originea acestei inițiative.

lapte carrefour
Laptele vândut sub umbrela brandului „Cine-i șeful? Brandul consumatorului”. Foto: lamarqueduconsommateur.com

Cei 51 de producători de lapte care vor beneficia de noul brand au mici exploatații familiale care au mari dificultăți financiare. Ei vor livra între 7 și 10 milioane de litri de lapte.

„În schimbul unui cost suplimentar minim, consumatorii vor putea să îi salveze”, a mai spus Chabanne.

Fondatorii brandului vor să vândă și alte produse care să aibă prețul stabilit de consumatori: suc de mere, pizza sau carne de porc.

Lanțul de magazine Carrefour este primul care a răspuns pozitiv la această inițiativă, iar deocamdată este distribuitorul exclusiv al produselor „Cine-i șeful? Brandul consumatorului”.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Locuri de muncă la Carrefour, Germanos, Decathlon, Takko Fashion. Ce salarii se oferă

Țara din UE care interzice magazinelor să arunce mâncare: Merge la săraci!

Lecție de generozitate. Oamenii de afaceri care gătesc pentru săraci

 

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.