Petiție. O profesoară cere să se renunțe la festivitățile de premiere a elevilor de la final de an

copil elev fată școală
Foto: KokoColey / pixabay.com

O profesoară de la o școală gimnazială din Bacău a lansat o petiție online prin care cere să se renunțe la festivitățile de premiere a elevilor de la final de an pe motiv că acestea îi fac să se simtă prost pe copiii cu rezultate mai puțin bune.

„Numele meu este Ana-Nela Popoveniuc și sunt profesor doctor la Școala Gimnazială ,,Ion Creangă” din Bacău. Această petiție este creată în nume personal, ca urmare a efectelor pe care am observat că le are asupra elevilor premierea în cadru festiv a celor cu rezultate bune, făcându-le publice mediile, scoțându-i în evidență și separându-i în acest fel de colegii lor, dar și suferința celor cu rezultate mai puțin bune, care sunt puși în antiteză, în mod fățiș, cu cei premiați.

Susțin eliminarea premierii publice ca un drept la intimitate al copilului. Nicăieri în lume elevii nu sunt apreciați sau umiliți în mod public, prin astfel de ierarhizări finale, în învățământul obligatoriu”, a scris profesoara în petiția sa.

„Școala nu reprezintă un concurs, ci dreptul firesc al copilului la educație. Elevii să fie premiați pentru reușite la olimpiade și concursuri și nu la absolvirea unui an școlar, în fața tuturor. Ei nu trebuie să fie în competiție cu colegii lor, sistemul ierarhic deschis conducând către invidie și ură, încurajând animozități între copii de vârsta mică și adolescenți.

Consider transmiterea publică a mediilor și a rezultatelor obținute de elev, fără a fi nevoie de acordul părintelui sau tutorelui, o încălcare a datelor cu caracter personal, cu efecte traumatizante emoțional pentru copil”, se mai arată în petiție.

Petiția online a fost semnată până acum de peste 2.400 de persoane.

„Semnez pentru ca sunt părinte și am văzut frustrarea copilului meu în momentul în care unii colegi au avut coroniță și el nu, iar acest lucru s-a făcut în public, cu toată școală de fata. Este marcant, din punct de vedere psihic, pentru un elev care a muncit un an întreg, și care poate nu e la fel de talentat la matematică ca și colegii săi, să se vadă inferior colegilor, să vadă că el nu a meritat coronița și că trebuie să zâmbească fals în fata publicului”, a scris Nicoleta Cepoi din Bacău, una dintre semnatarele petiției.

„La ciclul primar, consider că nu este nevoie de o ierarhizare a elevilor ci de formarea competențelor de bază, de formare/stimulare a motivației intrinsece”, a scris și Ana Carmen Semes, o altă semnatară a petiției.

Foto: KokoColey / pixabay.com