Peste 40% dintre elevii de a VIII-a au luat note sub 5 la Matematică la simularea Evaluării Naționale

evaluarea națională 2017
Foto: cataloagescolare.ro

Peste 40% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note sub 5 la Matematică la simularea Evaluării Naționale, a transmis Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Mai exact, 40,8% nu au luat note de trecere (doar 59,2% au luat note mai mari sau egale cu 5). Procentul acestora este mai mic decât în urmă cu un an: 60,58% dintre elevii care au susținut simularea la proba de Matematică în 2022 au luat note de cel puțin 5.

Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație pe probe și tranșe de note la probele de la simularea Evaluării Naționale din acest an:

I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4,99: 24,7%

5 – 5,99: 14%

6 – 6,99: 15,2%

7 – 7,99: 17,2%

8 – 8,99: 17,3%

9 – 9,99: 11,4%

251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4,99: 40,8%

5 – 5,99: 18,5%

6 – 6,99: 13,8%

7 – 7,99: 10,4%

8 – 8,99: 9,2%

9 – 9,99: 6,5%

1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

1 – 4.99: 18,3%

5 – 5,99: 12,7%

6 – 6,99: 18%

7 – 7,99: 20,9%

8 – 8,99: 20,6%

9 – 9,99: 9,3%

17 elevi (0,2%) au obținut nota 10.

Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.

De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.