Banca Comercială Română a fost amendată cu 35.000 de lei de Protecția Consumatorului pentru că a poprit tot salariul unui client, peste cota maximă de o treime permisă de lege, relatează profit.ro.
În februarie 2024, BCR a fost amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – CJPC Prahova, după ce un client al băncii a reclamat că banca i-a pus poprire pe întregul salariu. BCR a contestat în instanță amenda primită, dar contestația a fost respinsă pe fond de judecătorie.
În decembrie 2023, contul curent al clientului băncii a fost poprit pentru o datorie de aproximativ 28.500 de lei, la cererea unui executor judecătoresc. Banca a transferat către contul de poprire întregul salariu încasat de client, în valoare de 965 de lei, deși Codul de procedură civilă prevede că veniturile salariale nete pot fi urmărite doar până la o treime.
Banca a susținut că nu avea de unde să știe de unde proveneau sumele de bani respective și că toate sumele încasate în acel cont s-au virat automat către un cont colector de popriri și ulterior organului de executare, prin operațiuni automate.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: