Noua față a pandemiei: costuri mai mari pentru proprietarii clădirilor de birouri

Traversăm vremuri cu multiple incertitudini, dar experiența ne arată că antreprenorii au răspuns de fiecare dată chemării la inovație. Indiferent de eforturile necesare, nevoia de a păstra o forță de muncă valoroasă acolo unde își îndeplinește rolul cel mai bine nu poate fi atinsă decât printr-o reconfigurare a spațiilor de lucru.

Puține domenii oglindesc mai precis decât mediul de afaceri impactul pe care l-a avut izbucnirea pandemiei de Covid-19. Cu mai puțini angajați la birou în acest moment și cu o nevoie constantă de productivitate care a dus la direcționarea activităților către online, companiile dintr-o mare varietate de domenii sunt în căutarea unor soluții pe termen lung pentru viitorul locului de muncă. Spațiile de lucru au fost deja adaptate din perspectiva distanțării sociale și a protecției individuale. Utilizarea separatoarelor și a săgeților de direcționare a fluxului de personal sau scanarea temperaturii, folosirea măștilor de protecție și prezența permanentă a substanțelor dezinfectante sunt și ele adăugiri tipice acestei perioade. Indiferent de costul acestora, ele sunt doar un prim pas al unei reconfigurări pe termen lung ce se cere făcută cu simț de răspundere. 

Liviu Tudor, fondator și președinte al Genesis Property, propune un set de peste 100 de măsuri de prevenție adresate proprietarilor de clădiri. Dezvoltatorul imobiliar ce deține și funcțiile de președinte al RABO, respectiv președinte al EPF – European Property Federation, a inițiat elaborarea unui standard de protecție denumit IMMUNETM Building Standard, pe care în prezent îl testează în clădirile companiei sale. Este vorba despre Novo Park și West Gate, două parcuri de business de clasă A care găzduiesc multinaționale de top, precum Siemens, Société Générale, Luxoft, HP, HPE, Garanti Bank, Citibank, Accenture, Ericsson sau PPD. Recomandările datorită cărora IMMUNE Building Standard a suscitat un interes sporit din partea presei internaționale includ, printre altele, filtrarea aerului la nivelul de puritate al unităților sanitare, aplicarea unei vopsele lavabile antibacteriene, comunicarea în timp real a calității aerului și a apei din clădire, precum și prezența unei echipe speciale dedicate monitorizării situației și intervenției în timp real.

„Costul necesar aplicării măsurilor standardului IMMUNETM este de 1-2 procente din investiția inițială. Noi credem însă că sănătatea oamenilor este mai presus de aceste costuri”, a spus Liviu Tudor. „Sentimentul meu este că toți proprietarii de clădiri vor acționa în acest sens.”

Conform estimărilor Genesis Property, proprietarii unei clădiri al cărei cost de construcție s-a ridicat la circa 20 de milioane de euro vor trebui să investească aproximativ 400.000 de euro. În schimbul acesteia, la care se adaugă și respectarea cât mai strictă a celor peste 100 de măsuri, fiecare clădire va primi un număr de puncte aferent unuia dintre calificativele finale: Strong, Powerful sau Resilient. Vechea abordare centrată pe optimizarea costurilor face astfel loc uneia noi, care se bazează pe sustenabilitate și reziliență. Adoptarea setului de măsuri grupate sub standardul de imunitate inițiat de Genesis Property redă angajaților certitudinea unui mediu de lucru durabil, favorabil colaborării dintre colegi, în condiții de siguranță și cu șanse mari de a recupera eficiența din perioada pre-Covid 19.

Destinat unei upgradări permanente, IMMUNETM Building Standard răspunde unei mari varietăți de provocări ce pot afecta și pe viitor lumea afacerilor. Imunizarea pe termen lung a clădirilor le poate reda angajaților încrederea în locul de muncă, precum și entuziasmul de a pregăti tehnologiile de mâine.

Credit foto: Shutterstock

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.