Mașinile vechi, inclusiv Euro 5, interzise în mai multe orașe din Europa

FOTO: staboslaw/Pixabay.com
FOTO: staboslaw/Pixabay.com

De la începutul lunii aprilie, mașinile Diesel Euro 4 și mai vechi sunt interzise pe străzile din orașul german Stuttgart. Decizia este valabilă pentru toată lumea, indiferent că e vorba de turiști, de cei care traversează orașul sau de localnici.

Autoritățile din Hamburg au luat o decizie mai drastică și a decis să interzică inclusiv mașinile diesel Euro 5 în zona centrală a orașului. De altfel, este primul oraș din Germania care a interzis pe străzi mașinile poluante. Au fost afectate de această decizie luată în mai 2018 în jur de 214.000 de automobile.

De asemenea, la începutul lunii octombrie a anului trecut și în Berlin s-a luat decizia să fie interzise mașinile poluante până la Euro 5. Decizii asemănătoare au mai fost luate și în Stuttgart sau Dusseldorf.

Orașele germane au primit dreptul de a interzice accesul mașinile poluante în zonele considerate cu risc ridicat de poluare printr-o decizie a Curții Administrative Federale.

Londra a impus o taxă pentru cei care vor traverseze o zonă delimitată în care vor ca emisiile poluante să fie foarte scăzute. Șoferii care conduc mașini pe benzină care au normă de poluare sub Euro 5 și Diesel sub Euro 6 ar trebui să plătească o taxă de 24 de lire pe zi ca să treacă prin zona respectivă.

Alte orașe mari din Europa, precum Paris, Madrid sau Atena au anunțat că intenționează să interzică accesul automobilelor diesel în centrul orașelor în următorii ani. De asemenea, în parlamentul olandez a apărut anul trecut o lege prin care s-ar putea chiar interzice vânzarea mașinilor pe motorină din 2025.

Sunt și constructori auto care au anunțat că se vor focusa mai mult pe mașini electrice în viitorii ani. Cei de la Volvo au fost chiar mai drastici și au hotărât să nu mai producă nicio mașină pe motorină și benzină.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.