Mâine se deschid primii kilometri din Autostrada Moldovei. Pe ce secțiune se va circula

autostrada moldovei

Secțiunea Mândrești Munteni – Focșani Nord. Foto: Captură YouTube Răducu pe Drum

Mâine, 7 noiembrie, se deschid primii 11 kilometri din Autostrada A7, cunoscută și sub numele de Autostrada Moldovei, a anunțat premierul Marcel Ciolacu, aflat într-o vizită în teren alături de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Circulația va fi deschisă începând cu ora 17:00. Așadar, este vorba despre 11 kilometri din lotul 4 din secțiunea Buzău-Focșani a Autostradei Moldovei. A7, care are o lungime totală planificată de circa 453 de kilometri, ar urma să lege regiunea Moldovei de Muntenia, având capetele la Ploiești (în sud) și Siret (în nord).

Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, cu o lungime exactă de 10,94 km, a fost construit de Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (asocierea de firme a omului de afaceri Dorin Umbrărescu). Valoarea contractului a fost 763,7 milioane de lei fără TVA (circa 153 de milioane de euro), având o durată execuție de 20 de luni. Contractul a fost semnat în septembrie 2022.

„De mâine se vor deschide primii 11 kilometri din Autostrada Moldovei. Aș dori să-i felicit pe domnul ministru și întreaga echipă de la minister, pe domnul Pistol de la CNAIR și, nu în ultimul rând, pe constructori, pe constructorul principal, un român. Am un sentiment de mândrie, mai ales că vorbim de o companie cu capital 100% românesc, coordonată de un constructor român. Urmează, săptămâna viitoare, următorii 36 km, apoi sunt loturile 1, 2 și, ulterior, lotul 3. Ne vom ține de cuvânt iar, până la sfârșitul anului, se vor da în circulație 130 km. E pentru prima oară când se face dreptate în Moldova”, a declarat Ciolacu.

Investiția s-a realizat cu ajutorul fondurilor europene din PNRR, a amintit ministrul Sorin Grindeanu: „Mâine după-amiază sau maine seară, se va da drumul la circulație pe acești primi 11 kilometri. Aș mai adăuga un lucru extrem de important: primii 11 km care au ca finanțare PNRR-ul, un program național de redresare și reziliență, care a avut și părțile bune, și așa cum vorbeam mai devreme, a avut sau are și părțile mai puțin bune, pe care am încercat să le îndreptăm. Important e că s-a pornit.

Avem acești 11 km care vor fi dați în circulație mâine, avem, săptămâna viitoare, loturile 1 și 2, cele de la Buzău și Râmnicu Sărat, de asemenea vor fi date în circulație. Vom avea în luna decembrie, așa cum spunea primul ministru, și lotul 3 dintre Focșani și Buzău și, de asemenea, loturile 1 și 2 între Ploiești și Buzău. Aş face o mențiune, pe care țin neapărat s-o spun. Să știți că, pe acest lot, la un moment dat cred că s-a bătut recordul; au fost vreo 3.200 de muncitori și 1.000 de utilaje. Asta înseamnă forță și asta merită toate felicitările. Constructorul – un constructor român, așa cum spunea primul ministru, constructor care are treabă multă de acum încolo, fiindcă trebuie să ajungă cu această autostradă până la Pașcani, tot prin PNRR finanțată.

De exemplu, până la Bacău, lucrurile merg și sunt într-un stadiu foarte avansat. De asemenea, și pe ceilalți 70 și ceva de kilometri, de la Bacău la Pașcani, s-a avansat foarte mult. Aici, pe A7, se merge foarte bine. Fiindcă tot au fost semne de întrebare puse de domni mai de la nord, așa, foști președinți de consiliul județean, eu mă bucur că săptămâna aceasta primul lot între Pașcani și Suceava a avut termen de depunere. Există trei oferte în acest moment, pentru că ținta noastră este să ne ducem cu autostrada A7 până la Siret, până la granița cu Ucraina. Acesta este un lucru important și iată că primul pas a fost făcut. În câteva zile se va închide perioada de depuneri și pentru lotul al doilea, astfel încât, în aceste săptămâni de iarnă relativă, să se poată juriza de către comisie, astfel încât să se dea câștigătorii.”

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:



Cele mai noi articole ale noastre:

Exit mobile version