Mai multe magazine din mall-uri suspendă contractele de muncă ale vânzătorilor

FOTO: StockSnap/Pixabay.com
FOTO: StockSnap/Pixabay.com

Mai multe magazine din mall-uri au anunțat că suspendă contractele individuale de muncă ale lucrătorilor comerciali pe durata stării de urgență. De asemenea, magazinele din centrele comerciale de tip mall suspendă și contractele de închiriere a spațiilor respective, anunță Organizaţia Patronală a Retailerilor din România, potrivit agerpres.ro.

Fac excepție magazinele alimentare și farmaciile din organizație.

Organizația mai arată că, în această perioadă, din cauza măsurilor impuse de autorități, vânzările magazinelor au scăzut cu până la 100%, iar firmele se regăsesc în imposibilitatea de a plăti salariile, datoriile la stat sau către furnizori.

Ce spune articolul 50 din Codul Muncii

Pentru a desface contractele de muncă ale angajaților, firmele invocă articolul 50 din Codul Muncii, și consideră că pandemia de coronavirus este un eveniment de forță majoră.

Potrivit articolului 50 din Codul Muncii, contractul individual de muncă se suspendă de drept în caz de forță majoră.

Organizația cere Guvernului României să declare în mod oficial că pandemia de coronavirus este un eveniment de forţă majoră pentru toţi comercianţii români.

Organizaţia Patronală a Retailerilor din România este o asociaţie care grupează peste 500 de magazine din România. Acestea comercializează aproximativ 100 de branduri naţionale şi internaţionale și au peste 3.000 de angajaţi.

Executivul se reunește online în această seară pentru a discuta despre un pachet de măsuri economice menite să ajute sectoarele economice lovite de criza declanșată de pandemia de COVID-19.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România nu are legătură cu solicitarea de închidere a mall-urilor

În același timp, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a anunțat că nu are nicio legătură cu solicitarea de închidere a mall-urilor.

AMRCR reunește la acest moment 19 dintre cele mai mari lanțuri de retail alimentar și ne-alimentar prezente pe piața din România, respectiv: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros.

„Am dorit să facem aceste precizări în contextul apariției în spațiul public și în mass-media a unor comunicări făcute de alte structuri independente, fără consultarea membrilor noștri”, a anunțat AMRCR într-un comunicat de presă.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.