Magazinele care dau cele mai mari salarii. Ce venituri sunt la Kaufland sau Lidl

FOTO: DoulosBen/Wikimedia Commons
FOTO: DoulosBen/Wikimedia Commons

Lanțurile de magazine Kaufland, Lidl și Carrefour au cele mai mari salarii medii și se clasează în topul celor mai mari 10 companii din România după cifra de afaceri din 2018.

Potrivit unei analize făcute de Zf.ro, la Kaufland România se câștigă un salariu mediu de 2.703 lei, în timp ce la Lidl venitul mediu este de 3.374 de lei. De asemenea, cei care lucrează la Carrefour câștigă, în medie, 2.387 de lei.

De la 1 martie 2019, Lidl anunța că cel mai mic venit brut oferit va avea o medie lunară de 3.500 lei, adică 2.180 de lei net.

Suma include salariul şi tichete de masă, bonusuri anuale de Paşte şi de Crăciun, precum şi alte tipuri de bonusuri. La acesta se adaugă şi alte sporuri în funcţie de specificul activităţii. Retailer-ul susţine că toţi angajaţii vor avea în anul 2019 o creştere a venitului.

În plus, Lidl are o politică de salarizare în trepte, salariul crescând anual, în primii ani de activitate în companie. Dacă până în anul fiscal 2018, măririle salariale bazate pe vechime aveau loc garantat în primii 3 ani de la angajare, Lidl introduce o nouă grilă pentru toţi lucrătorii din magazine şi depozite. Astfel, începând cu 2019, creşterile salariale ale acestor categorii sunt garantate în primii 4 ani de la angajare.

Lidl introduce pentru prima oară în 2019 şi un bonus aniversar, care va fi acordat lucrătorilor din magazine şi comisionarilor şi stivuitoriştilor din depozite, cei care reprezintă coloana vertebrală a activităţii companiei. Acesta se adaugă bonusurilor anuale de Paşte şi de Crăciun, precum şi tichetelor de masă, acordate tuturor angajaţilor companiei.

Și Kaufland a anunțat creșterea salariilor începând cu 1 martie 2019, acestea urmând să pornească de 3.300 de lei brut, incluzând și tichetele de masă și sporurile.

„Tot la 1 martie 2019 va intra în vigoare și noul contract colectiv de muncă, cu o creștere de până la 20% pentru ajutoarele în bani prin care compania le este alături angajaților săi în diverse evenimente din viețile personale. Complementar sprijinului financiar, pentru copiii nou-născuți ai angajaților Kaufland, compania va oferi pachete cu produse de igienă necesare unui bebeluș, din gama Bevola, marca proprie Kaufland”, mai transmitea Kaufland la începutul anului.

La începutul acestei luni și Penny Market a anunțat că a decis să acorde, din august, un venit minim net de 2.000 de lei, ce include tichetele de masă.

„Angajații noștri sunt motorul schimbării zilnice de care avem nevoie pentru a ne îndeplini obiectivele de business. Suntem conștienți că ei vor veni cu plăcere și cu motivație la locul de muncă doar dacă reușim să rămânem competitivi la nivel de piață și dacă oferim o paletă largă de beneficii care să vină în întâmpinarea nevoilor lor pe plan profesional și personal. Mărirea venitului minim net face parte din strategia noastră de retenție și a presupus eforturi considerabile”, a declarat Daniel Gross, director general al Penny Market.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.