Lege. Uber și Taxify ar putea avea nevoie de autorizații speciale

FOTO: freestocks-photos/Pixabay.com
FOTO: freestocks-photos/Pixabay.com

În Parlament a fost depusă o lege prin care serviciile de ridesharing, precum Uber și Taxify, vor avea nevoie de autorizație din partea autorităților locale, în funcție de orașul în care își desfășoară activitatea.

Se propune și un prag minim de vârstă pentru a fi șofer pe aceste platforme. Legea a fost inițiată de 70 de parlamentari PSD, UDMR și PMP. Potrivit legii, aflate în dezbatere la Senat, serviciul prestabilit de ridesharing înseamnă „deplasarea împreună a persoanelor, cu ajutorul unui autovehicul, în baza unui contract de ridesharing încheiat între pasager(i) și șoferul autovehiculului, care este facilitat de o întreprindere autorizată conform prezentei legi, printr-o platformă/ aplicație tehnologică online”.

Platformele de ridesharing vor fi obligate, printre altele, să „monitorizeze continuu prin GPS toate cursele”, „să păstreze datele financiare ale șoferilor timp de cel puțin 2 ani de la data retragerii acestora din urmă de pe platformă”, iar „prestarea de servicii de ridesharing pe raza unei autorități administrativ-teritoriale locale va fi supusă autorizării de către autoritățile administrației publice locale ce adminstrează unitatea administrativ-teritorială respectivă”.

În ceea ce privește șoferii, aceștia trebuie să aibă minim 21 de ani și permis categoria B cu vechime de cel puțin 1 an. De asemenea, certificatul de cazier judiciar al șoferilor trebuie să arate că nu au fost condamnați pentru infracțiuni de: „siguranță pe drumurile publice, trafic și consum de droguri, infracțiuni contra vieții și sănătății corporale, pentru exploatarea persoanelor vulnerabile, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, precum și contra patrimoniului”.

Șoferul nu trebuie să fi avut permisul auto suspendat în ultmii 5 ani pentru conducere sub influența alcoolului sau a stupefiantelor și să nu fi fost implicat în accidente din culpa lui, rezultate cu rănirea sau decesul victimelor.

De asemenea, mașinile nu trebuie să fie mai vechi de 15 ani. Legea mai precizează și că firmele de ridesharing trebuie să plătească o taxă de 50.000 de lei anual la autoritățile locale.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.