Ideea de 1 milion de euro. Cum concurează micii antreprenori de cartier cu marile lanțuri

la băcănie
Foto: La Băcănie / Facebook

Trei tineri din Iaşi au strâns 40 de magazine de cartier sub brandul „La Băcănie”, scopul fiind acela de a rezista pe piață în condițiile unei concurențe tot mai acerbe din partea supermarketurilor.

Proiectul La Băcănie, iniţiat în urmă cu 3 ani de către Iustinian Cozma Rusu împreună cu doi prieteni, a reuşit să adune până acum 40 de magazine din judeţ, inclusiv din zona rurală, sub un brand comun, relatează „Ziarul Financiar”.

Veniturile lunare se ridică la un milion de euro la nivelul întregii reţele de mici magazine.

„Vrem să adunăm la un loc toate magazinele alimentare de cartier şi să facem un mic lanţ, care să aibă aceiaşi furnizori şi aceleaşi preţuri, ca să poată concura cu supermarketurile. Acum avem 40 de magazine partenere sub același brand şi 15 furnizori locali. Producem local, consumăm local, investim local, dezvoltăm comunitatea noastră. Mai simplu spus: banii noştri rămân în Iaşi“, a povestit pentru sursa citată Iustinian Cozma Rusu, cofondatorul proiectului La Băcănie.

Scopul principal al rețelei este de a obține prețuri avantajoase din partea furnizorilor.

„Avem o marcă proprie, înregistrată, iar asocierea presupune un contract de prestări servicii, prin care asigur interfața mazazinelor cu panouri luminoase și cu sigla noastră, iar eu primesc o cotizație lunară de 100 de lei de la fiecare proprietar. Ideea acestui concept este să supraviețuim în fața rețelelor moderne, care s-au dezvoltat foarte mult în Iași, în ultima perioadă. Sunt foarte multe supermarketuri și hypermarketuri care s-au transformat practic în magazine de proximitate, prin faptul că s-au deschis între blocuri. Principalul nostru scop este să obținem prețuri mai bune de la furnizori, și asta putem face doar dacă suntem uniți sub aceeași identitate”, a explicat Cozma și pentru publicația magazinulprogresiv.ro.

Până în 2018 el a investit aproximativ 10.000 de euro din surse proprii în acest proiect.

„Avem în jur 10.000 de clienţi pe zi. Anul 2018 a fost un an bun, aşteptăm o creştere a cifrei de afaceri pe grup de 20%“, a mai spus el.

la băcănie
Foto: La Băcănie / Facebook
la băcănie
Foto: La Băcănie / Facebook
la băcănie
Foto: La Băcănie / Facebook
Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.