Jurnalistul britanic Charlie Ottley, care a realizat documentarele Wild Carpathia, Flavors of Romania sau Wild Danube, în care sunt promovate printre cele mai frumoase locuri din România, propune un nou logo pentru țara noastră, în locul celebrei frunze pe care a lansat-o Elena Udrea, pe vremea în care era ministru al Turismului.
„România are nevoie de un nou logo turistic. Nu este suficient să spunem că avem copaci (și, întâmplător, cel mai mare număr de defrișări ilegale din Europa). Iar Carpații reprezintă o grădină, cu garduri vii ordonate, peluze bine tunse și straturi de flori bine îngrijite.
Este ultima zonă cu adevărat sălbatică din Europa, cu cea mai mare pădure mixtă și cu două treimi din prădătorii de vârf ai Europei. România este, de asemenea, o țară cu o istorie complexă de mii de ani și o moștenire culturală diversă care datează dinainte de daci. Este, de asemenea, un tărâm al abundenței.
Din acest motiv, am creat un nou logo pentru a încerca să reflectăm aceste aspecte importante”, și-a explicat Ottley pledoaria pentru un nou brand de țară.
Jurnalistul vrea ca oamenii să participe la o dezbatere privind noul brand de țară, astfel încât noua identitate vizuală a României să fie promovată de autorități peste hotare. Iar mesajul „The Wild Corner of Europe” (Colțul sălbatic al Europeni) să rămână în limba engleză pentru a fi înțeles de cât mai multă lume.
„Logoul poate fi folosit gratuit de oricine ca o alternativă la frunză. Fără îndoială, mulți oameni îl vor urî sau nu vor fi de acord cu elementele cheie, dar cel puțin sper că am adus dezbaterea în prim-plan și invit pe oricine să vină cu propriile modele, așa cum am făcut-o și noi acum aproape un an.
Vă rugăm să nu uitați că nu este vorba de noi, ci de întreaga lume, așa că mesajul trebuie să fie în limba engleză și să fie înțeles de străini, pentru care – sălbăticie înseamnă frumusețe și natură nealterată, un răsărit de soare înseamnă un nou început pentru o țară, iar un snop de porumb simbolizează abundența.
Dacă vă place, vă rugăm să dați share și să ne sprijiniți în misiunea noastră de a convinge Ministerul Turismului să adapteze sau să adopte acest nou design!”, a mai spus OOttley.
Realizatorul TV a precizat că tatuajul cu lupul dacic în forma literei R pe care și l-a făcut miercuri este modul lui de-a își arăta atașamentul față de România, țara în care a ales să îi fie noua casă.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: