Japonezii și senegalezii au făcut curat în tribune după meciurile de la Cupa Mondială

Japonezii au lăsat stadionul la fel de curat precum l-au găsit. Foto: FIFA World Cup / Facebook

După un meci de fotbal, tribunele rămân goale, dar pline de resturi de mâncare, pahare și ambalaje, toate aruncate în mijlocul pasiunii pe care ”sportul rege” o induce privitorilor.

Suporterii japonezi nu sunt, însă, la fel ca alți suporteri de fotbal. După ce naționala lor a reușit prima victorie pe tărâm european la Cupa Mondială, 2-1 cu puternica reprezentativă a Columbiei, fanii au curățat meticulos rândurile de scaune pe care le-au ocupat în tribune.

Suporterii sud-americani care au fost prezenți la meci au apreciat atitudinea asiaticilor. Este greu de crezut că vreun fan columbian ar renunța la euforia unei victorii pentru a face ceva atât de banal ca strângerea deșeurilor.

Echipați cu saci mari de gunoi, japonezii au lăsat locul la fel de curat precum l-au găsit, și nu este pentru prima oară când ”samuraii albaștri”, așa cum sunt porecliți, își arată bunele maniere pe stadion.

În Franța, în urmă cu 20 de ani, când japonezii au debutat la Mondiale, suporterii japonezi au făcut curat după toate partidele pe care echipa lor le-a disputat.

Fotbalul este o reflecție a culturii, iar curățenia este una dintre pietrele de temelie ale culturii nipone.

Se pare că atitudinea niponilor față de gunoi a fost mult schimbată de fenomenul ”orașelor asediate de gunoaie” de la jumătatea secolului trecut. Japonia a înregistrat atunci o creștere economică rapidă timp de un deceniu, devenind rapid al doilea mare producător de deșeuri, după Statele Unite. Recunoscând problema și neavând resurse naturale, japonezii au decis să valorifice gunoaiele.

Japonia are o companie foarte bună în Grupa H de la Cupa Mondială. Senegalul, care a învins Polonia în primul meci, a luat exemplul asiaticilor.

Suporterii africani au făcut și ei curat după meciul cu leșii, câștigat cu 2-1, chiar dacă nu au fost la fel de meticuloși precum japonezii.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.