Investitia ta in servicii SEO este rentabila? Afla raspunsul, in functie de anumiti indicatori

servicii seo

Un pachet de servicii SEO implementat pentru site-ul tau de comert electronic, de pilda, reprezinta mai mult decat o simpla campanie de marketing digital. Search Engine Optimization insumeaza diferite actiuni si activitati intreprinse constant, pe termen lung, astfel incat site-ul tau sa ajunga la o performanta fara egal si, totodata, sa se mentina la acel nivel. Vorbim, practic, despre un intreg PROCES.

In medie, rentabilitatea unui pachet de servicii SEO, ca investitie de marketing, incepe sa se vada dupa 3-6 luni de la implementarea strategiilor respective, odata cu aparitia primelor modificari notabile in ceea ce priveste pozitiile din cadrul SERPs.

SERPs (Search Engine Result Pages) reprezinta paginile cu rezultate returnate de motorul de cautare utilizat – in speta, Google. Obiectivul major, general, al serviciilor SEO este acela de a aduce site-urile beneficiare pe primele pozitii din cadrul acestui top.

Cu alte cuvinte, cresterea vizibilitatii in Google, cel mai frecvent utilizat motor de cautare la scara larga, este principalul scop al unui proces de optimizare SEO implementat ca tehnica de e-marketing pentru brandurile din mediul online. Cresterea vizibilitatii implica, automat, tinderea spre varful topului SERPs. Iar cu cat un site va ocupa o pozitie mai fruntasa, cu atat mai multe sanse vor exista pentru acel brand de a fi accesat si de a produce conversii.

Asadar, cresterea vizibilitaii pe Internet / cresterea brand awareness-ului digital atrage cu sine si cresterea ratei de conversie (n.r. cresterea numarului de vizitatori organici care, in urma accesarii site-ului afisat ca rezultat de cautare in Google Organic, achizitioneaza oferta comerciala a site-ului in cauza = profit).

Totusi, pentru a afla daca profitul tau este, intr-adevar, o consecinta fericita a serviciilor SEO, poti verifica rentabilitatea acestora urmarind indicatori precum:

  • cresterea traficului organic;
  • cresterea in pozitii Google;
  • majorarea numarului de backlink-uri de calitate;
  • scaderea ratei de conversie in ceea ce priveste vizitele organice;
  • monitorizarea CTR-ului (Click Through Rate = cate click-uri atrag rezultatele afisate in Google Organic);
  • mentinerea unui Domain Authority (DA) mai mare de scorul de 40;
  • cresterea numarului de pagini accesate per vizita;
  • cresterea timpului mediu petrecut pe site etc.

Fiecare dintre acesti parametri e important in procesul de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare, prin servicii SEO, insa trei dintre ei sunt absolut esentiali:

  • Traficul organic

Acesta provine din Google Organic, nu din anunturile platite (PPC) – asadar, va trebui sa delimitezi cele doua tipuri de trafic, pentru a determina calitatea optimizarii de care dispune site-ul tau. Un site optimizat SEO trebuie sa inregistreze, fara dar si poate, cresteri de trafic organic!

  • Pozitionarea cuvintelor cheie

Monitorizarea acestora te ajuta sa iti dai seama daca targetezi cuvinte cheie potrivite si daca strategia ta de promovare este una eficienta. La fel ca traficul organic, pozitiile cuvintelor cheie targetate de business-ul tau trebuie sa fie in crestere, implicit.

  • Numarul si calitatea backlink-urilor

Linkurile provenite de pe alte site-uri, care fac trimitere catre domeniul tau, sunt relevante pentru a masura popularitatea si autoritatea unui website. Este importanta si cantitatea acestora, dar mai ales calitatea!