Invazie de mașini SH, după eliminarea timbrului de mediu. Ce mașini vin din afară

Începând cu 1 februarie a dispărut timbrul de mediu, iar înmatriculările în România au crescut de trei ori. Potrivit GSP.ro, în țară, solicitările pentru noi înmatriculări au crescut de la 2.500 la 10.000.

Cele mai multe mașini sunt aduse din afara țării și sunt foarte vechi. Potrivit unei statistici, vârsta medie a parcului auto este 12,9 ani, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană.

Situația s-ar putea complica și mai mult, în condițiile în care, înainte de eliminarea timbrului de mediu, specialiștii spuneau că până în 2020, vechimea medie a parcului auto va ajunge la 14 ani.

O statistică realizată pentru 2015 arăta că în România sunt 1,2 milioane de mașini care au peste 20 de ani și peste 2,5 milioane care au peste 12 ani.

Anul trecut s-au înmatriculat aproape 95.000 de mașini noi, cu 16,95% mai mult față de 2015 și peste 297.000 de mașini second hand, cu 19% mai multe față de anul precedent.

Cele mai populare mașini second hand în 2016 au fost Volkswagen (84,817 mașini), Opel (47.903), Ford (33.024), BMW (23.860), Audi (23.616) sau Skoda (14.699).

Mașini SH cu probleme

Aproximativ 60% dintre mașinile second hand care se află la vânzare în România au defecțiuni care necesită reparații costisitoare, arată un studiu efectuat de InspectorAuto.ro, o platformă online prin care se poate verifica istoricul unei mașini.

Cele mai multe mașini SH cu probleme sunt cele care sunt aduse în țară cu mai puțin de 2.000 de euro. Practic, acestea sunt aduse de la „fiare vechi” din țări precum Germania.

„Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, declară fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.

Există situații în care se vând mașini second hand aduse din țări europene care au fost grav avariate. Din cauza lacunelor din legislație, aceste epave se pot întoarce pe șosele.

Atfel de mașini sunt reparate ieftin, nu li se mai montează airbag-uri și capse pirotehnice în sisteme de reținere ale centurilor de siguranță.

FOTO: Craig Sunter/Flickr