Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a primit zeci de mii de reclamații pentru curse anulate sau întârziate. Ar fi peste 73.000 de călători păgubiți și au de recuperat peste 10 milioane de euro.
„Din păcate, cei 73 de mii de consumatori au de recuperat de o lungă perioadă de timp banii, cu o perspectivă foarte lentă. Discutând cu operatorii economici, încercă să găsim soluții, luând inclusiv în calcul să nu aplicăm sancțiuni foarte mari dacă vom avea dovada că banii care ar fi trebuit achitați ajung în buzunarele consumatorilor.
Una dintre măsurile luate în calcul este aceea de a impune operatorului economic să nu mai organizeze nicio cursă dacă este sigur că o poate duce la bun sfârșit. Ar fi trebuit ca termenul (pentru recuperarea banilor în urma zborurilor anulate – n.r.) să fie cât mai scurt, la 7 zile, pentru că vorbim de bani încasați pentru un serviciu neprestat. Nu se întâmplă așa”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, la Digi24.
Horia Constantinescu le recomandă românilor care urmează să călătorească să încheie o asigurare de călătorie.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: