Idei de afaceri. O locuitoare din Brăila a înființat o afacere cu bureți vegetali, un produs de îngrijire personală, obținut din castraveții lufa.
În urmă cu cinci ani, Mihaela Arion a hotărât să renunțe la cultivarea legumelor și să înceapă afacerea cu bureți vegetali. Așa a ajuns să cultive castraveți lufa pe o suprafață de 7.000 mp, în localitatea Baldovinești, pe care îi vinde într-un lanț de magazine de cosmetice, pe diferite site-uri și în centre spa.
”Este o plantă destul de comună în țara noastră. Nu este nimic exotic în ea, țăranii o cultivau, puneau câteva fire și o foloseau ca atare, ca burete, până acum 50-60 de ani când au apărut pe piață bureții sintetici și toată lumea a trecut la ei.
Ea creștea ca o plantă din flora spontană. La început nu a fost o investiție mare pentru că am luat semințele de la noi din curte și a fost ca o joacă. Noi aveam infrastructura pentru cultivarea legumelor, aveam cunoștințele necesare unor culturi agricole. În schimb, investiția este foarte mare în timp.
Singura noutate pe care am adus-o noi a fost că am privit-o ca pe un produs industrial și nu ca pe unul agricol.
Aici este diferența și în marketing pentru că asta implică o sortare adecvată, trebuie să fie numai fructe de calitate, trebuie curățate, eventual spălate, ambalate, etichetate și atunci el devine un produs ca atare, nu mai este un fruct cules la grămadă și pus în niște lăzi”, a povestit Mihaela Arion, pentru agrointel.ro.
Potrivit antreprenoarei, succesul afacerii este susținut de promovarea făcută în mediul online și pe site-urile magazinelor.
Cultivați la fel ca și castraveții, bureții vegetali au un ciclu de viață destul de lung. Ei sunt plantați la începutul lunii mai, în solar, iar recoltarea începe la sfârşitul lui august și ține până la îngheț.
Ulterior, fructele se lasă pe plantă până se coc, apoi se decojesc, se usucă și se păstrează în saci de plastic, aerisiți, ca să să nu mucegăiască.
Idei de afaceri. Mănuși de baie și bureți pentru spate, produse din castravetele lufa
Cei care vor să pună pe lista cu idei de afaceri o astfel de afacere treburi să se gândească și la piața de desfacere. „Comercializăm toate fructele sub diferite forme. Avem trei produse: un burete cilindric care are prețul cel mai mic pentru că are cea mai puțină manoperă și reprezintă cam 60% din producție, apoi un tip de mănușă de baie, unde se valorifică plantele mai mici, mai cocârjate, acestea se taie, se coasă ca o mănușă și este mai scump pentru că presupune și manoperă și mai sunt produsele mai mari, mai groase și care sunt cam 10-15% din producție și care sunt bureții lungi pentru spălatul pe spate”, a explicat Mihaela Arion.
Produsele obținute din castraveții lufa se vând și în cele 50 de magazine DM, cel mai important client al Mihaelei Arion.
Referitor la profit, antreprenoarea susține că deși nu este vorba despre un câștig spectaculos, a reușit să-și extindă afacerea și a ajuns în prezent de la o producție de 10.000 de fructe, față de 1.000 cât a obținut în primul an.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: