Guvernul promite o linie ferată de mare viteză. Ce orașe ar putea lega

tren de mare viteză
Foto: Khalidshou via Wikimedia Commons

Guvernul anunță că a inclus pe lista proiectelor strategice de investiții ce urmează să fie pregătite și atribuite în parteneriat public privat linia ferată de mare viteză care leagă Ploieștiul de Suceava.

Potrivit unei hotărâri aprobate în ședința de ieri, trenul își propune să plece din Ploiești și să treacă prin Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Iași, Suceava, cu punct terminus Siret (Vicșani).

Linia de mare viteză va fi realizată pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în  lungime de aproximativ 505 km (Ploieşti – Siret circa 430 km şi Paşcani  – Iaşi circa 75 km). Realizarea acestei investiții va contribui la reducerea timpului de legătură între  principalele oraşe și poli de dezvoltare de pe traseu și, totodată, creează posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova şi cu Ucraina.

De asemenea, realizarea liniei ferate de mare viteză va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători către transportul feroviar, la creșterea numărului de turişti și va contribui la atragerea investitorilor, transmite Guvernul.

Primele discuții despre un tren de mare viteză în România au apărut în toamna anului 2007. Guvernul României și cel al Ungariei au convenit atunci, într-o ședință comună, să construiască în comun o linie de mare viteză pe ruta Budapesta-București-Constanța. Aceasta ar fi venit în continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.

În următorii ani s-a vorbit și despre o linie care să plece din Arad, să treacă prin Timișoara și Craiova și să ajungă în București. În 2014, aflat într-o vizită oficială la Beijing, premierul de atunci, Victor Ponta, a declarat că România ia în calcul introducerea unei căi ferate de mare viteză pe ruta București – Iași.

Mai mult, în 2017, Guvernul transmitea că „premierul Mihai Tudose a analizat cu ambasadorul R.P. Chineze în România, Xu Feihong, perspectivele de dezvoltare a cooperării bilaterale în plan economic, un proiect evocat de oficialul român vizând construcţia unei reţele regionale de trenuri pe pernă magnetică”.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.