Guvernul: Începe construcția autostrăzii spre munte

FOTO: lasseholsthansen/Pixabay.com
FOTO: lasseholsthansen/Pixabay.com

Luna viitoare vor începe procedurile pentru atribuirea și dialogul cu investitorii pentru construirea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov. Acesta ar fi primul proiect de infrastructură în partaneriat Public-Privat din România, potrivit premierului Viorica Dăncilă.

„Astăzi se discută într-o primă lectură studiul de fundamentare pentru Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov, unul dintre proiectele strategice de investiţii decis a se realiza în proiect Parteneriat Public – Privat.

Este primul proiect PPP demarat în România şi în luna august vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii”, a subliniat primul ministru Viorica Dăncilă în deschiderea ședinței de Guvern.

Aceasta a mai adăugat că autostrada va avea o lungime de 115 kilometri și „realizează legătura cu municipiul Brașov, unul dintre cele mai importante centre economice și turistice ale țării, traversând axa turistică Sinaia – Bușteni – Azuga – Predeal”.

Statul a încercat până acum de trei ori să construiască prin concesiune secțiunea Comarnic – Brașov, însă nu a reușit. În luna mai, Guvernul condus de Viorica Dăncilă a anunțat mai multe proiecte care vor fi realizate în parteneriat public-privat. Printre acestea se află și autostrăzile Ploiești – Comarnic – Brașov, Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni și București – Craiova – Lugoj.

Pentru autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni au fost mai multe proteste organizate. Manifestanții, cei mai mulți din Iași, au acuzat faptul că statul tergiversează începerea lucrărilor.

Pe 19 mai peste 1.000 de autovehicule au participat la un marș motorizat de la Iași la București.

„Din anul 2007, de când s-a dat startul construirii infrastructurii mari în zona Moldovei, nu numai că nu s-a construit niciun metru de autostradă, dar nu există în acest moment nici măcar contracte încheiate pentru refacerea studiilor de fezabilitate. Mai grav: nu sunt nici măcar fixate date clare pentru licitarea acestor contracte!”, transmiteau, într-un comunicat, organizatorii marșului.

Organizatorii protestului au spus că în cazul autostrăzii Iași – Târgu Mureș au fost anulate până acum două studii de fezabilitate, situaţia fiind în momentul de faţă tot la punctul zero, după 11 ani, exact ca în 2007.

FOTO: lasseholsthansen/Pixabay.com

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.