Cum și-a cumpărat un funcționar bancar BMW X5 din contul unui client

Un angajat al unei bănci din București a solicitat emiterea unui nou token în numele unui client, apoi a accesat fără drept contul clientului, dispunând trei transferuri bancare neautorizate.

Astfel, prima dată a transferat, în urmă cu două săptămâni, suma de 200.000 lei într-un alt cont, motivul declarat al tranzacţiei fiind plata contravalorii unui imobil, despre care s-a stabilit că nu există în realitate.

Ulterior, suspectul a mai transferat către contul său propriu suma de 49.000 lei.

Angajatul băncii a ridicat în numerar cea mai mare parte a sumelor de bani, potrivit unui comunicat al DIICOT.

De asemenea, în cursul celei de-a treia tranzacţii, a transferat suma de 318.721,20 lei pentru a achiziţiona un autovehicul BMW X5, care a intrat în posesia lui, în baza unor acte de împuternicire întocmite în fals în numele clientului al cărui cont l-a fraudat.

“Totodată există suspiciunea că același angajat al băncii emisese anterior o altă adeverinţă în fals, prin care acesta atesta că a stins anticipat, prin rambursare, 5 credite obţinute pentru interese personale, cu scopul de obţine un nou credit de la o altă bancă”, se arată în comunicatul DIICOT.

Angajatul băncii este acum urmărit penal, în urma unei acțiuni a procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism  (DIICOT), desfășurată împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate – Ploieşti.