Firea propune un nou tip de taxare pentru mașinile poluante în București

FOTO: Ben_Kerckx/Pixabay.com
FOTO: Ben_Kerckx/Pixabay.com

Primarul Capitale, Gabriela Firea, a anunțat o nouă propunere de taxare a mașinilor poluante în București. Spre deosebire de prima variantă, noua versiune prevede va toate mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2 înmatriculate în București și alte județe să aibă interzis în centrul Capitalei și să plătească o taxă de tip vignietă în restul municipiului.

„Am luat hotărârea să reformulăm acel articol referitor la autoturisme înamtriculate în alte județe și care circulă zilnic prin București. Trebuie să ne referim la norma de poluare și nu la județul unde este el înmatriculat.

Prin această reformulare, practic, se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare – fie din Capitală sau alte județe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt în trafic zi de zi – să fie privite prin prisma normei de poluare.

Rămâne ideea ca în Centru să fie interzise autoturismele non-Euro, Euro 1 și Euro 2, iar și cele care intră în Capitală să aibă același regim ca cele care sunt zilnic în trafic, dar nu sunt înmatriculate în București.

Practic, vom interzice în Centru autoturismele non-Euro, Euro 1 și Euro 2 și vor plăti vignietă pentru restul teritoriului București, altul decât zona centrală”, a spus Firea într-o înregistrare video postată pe Facebook.

Centrul în care nu vor mai avea voie mașinile poluante este delimitat prin Planul Integrat de Calitate a Aerului, astfel: Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Strada Polonă, Strada Mihai Eminescu, Strada Traian, Bulevardul Nerva Traian, Bulevardul Gheorghe Șincai, Strada Lânăriei, Calea Șerban Vodă, Bulevardul Mărășești, Strada Mitropolit Nifon, Bulevardul Libertății, Calea 13 Septembrie, Strada Izvor, Strada Bulevard Hașdeu, Strada Vasile Pârvan, Strada Berzei, Strada Buzești și Piața Victoriei.

Primarul general a anunțat că experții primăriei discută acum și despre o eventuală introducere a automobilelor Euro 3 în aceeași categorie cu cele non-Euro, Euro 1 și Euro 2.

De asemenea, Firea a spus că primăria caută acum o soluție pentru bucureștenii rezidenți în Centrul capitalei care au automobile non-Euro, Euro 1 și Euro 2.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.