Dulceața și siropul de trandafiri, brand pentru Timișoara

Produsele din trandafiri, brand pentru Timișoara

Consilierul local PNL Simion Moșoiu a anunțat că Timișoara ar putea câștiga un nou brand, prin dulceața, siropul și apa de trandafir ce vor purta marca orașului.

Astfel de produse ar putea deveni cadouri dăruite delegațiilor străine sau vizitatorilor orașului, ca suveniruri ce poartă amprenta distinctă a Timișoarei.

“Ne interesează imaginea orașului și promovarea orașului rozelor, așa cum era supranumită Timișoara, care are o tradiție pe care trebuie să marjăm. Ca eficiență economică, pe o suprafață de 2.000 mp, conform studiilor, se pot planta în jur de 1.200 de butași de trandafiri care pot produce petale pentru 10.000 de borcane de câte 200 de grame de dulceață sau 5.000 de sticle de sirop și apă de trandafiri și petale pentru gastronomia de artă”, a afirmat Moșoiu, citat de agerpres.ro.

Mai mult, produsele ar urma să fie unele ecologice, iar terenul ar putea să fie localizat cu cei de la Direcția de Patrimoniu, în apropierea orașului, unde nu există poluare.

Lucrările agrare ar putea fi executate prin Societatea Horticola aflată în subordinea Primăriei, în timp ce de partea culinară se va ocupa o firmă specializată, acreditată.

Consilierul local a menționat faptul că Bulgaria face acest lucru de un secol și nu vede niciun impediment pentru ca un astfel de proiect să se dezvolte, în premieră pentru țara noastră, la Timișoara.

Din 1928, după crearea Rozariului de către familia Muhlle în Parcul Rozelor, Timișoara și-a căpătat și renumele de „orașul rozelor”, iar un produs legat de numele trandafirului și-ar putea găsi locul binemeritat în panteonul brandurilor timișorene.