Search Engine Optimization reprezinta, la ora actuala, cea mai rentabila si eficienta metoda de promovare online pe termen lung a brandurilor / business-urilor digitalizate. Pe scurt, SEO inseamna optimizarea site-urilor (fie magazine online, fie pagini web de prezentare) pentru motoarele de cautare, Google fiind cel mai vizat astfel de tool la nivel international.
Optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare se realizeaza, in esenta, prin targetarea (includerea) anumitor cuvinte cheie si expresii de cautare in cadrul continutului scris asociat strategiei de comunicare aferente brandului dat. Cuvintele cheie si expresiile de cautare selectate trebuie sa fie cat mai relevante ofertei comerciale (nisei de activitate) respective si sa aiba, totodata, capacitatea si potentialul de a genera cat mai multe conversii.
Asadar, procesul de optimizare – de care se poate ocupa cu mult mai mult succes o agentie SEO, comparativ cu un freelancer – nu presupune doar copywritingul final, ci si multa strategie si research temeinic. Mai mult decat atat, pentru ca un site sa ajunga sa ocupe pozitii fruntase in cadrul topului SERPs (paginile cu rezultate returnate de Google), o veritabila agentie SEO (iAgency) va interveni inclusiv din punct de vedere tehnic asupra site-ului beneficiar de servicii de tipul Search Engine Optimization.
Prin urmare, pentru optimizarea completa si corecta a unui site, o agentie SEO performanta va avea o imagine de ansamblu asupra intregului proces, inca de la debutul acestuia. O asemenea abordare implica o diversitate de actiuni si activitati intreprinse cu scopul de a creste vizibilitatea site-ului in Google, traficul organic si, implicit, rata de conversie (nivelul incasarilor / profitului).
Cat mai putine link-uri defecte (erori de tip 404) in site; lipsa continutului duplicat (URL-uri diferite care pot duce catre acelasi content); existenta unui sitemap XML (o lista a tuturor paginilor din site, drept „harta” pentru motoarele de cautare) – sunt doar cateva dintre detaliile… cheie de ordin tehnic, ce vor reveni in sarcina agentiei SEO colaboratoare. De obicei, in etapa de audit, aceasta va evalua si va stabili care este starea actuala a site-ului, transmitand o lista de observatii si eventuale modificari catre specialistii in IT, cu scopul de a aduce site-ul la un nivel cat mai optim din punct de vedere SEO.
- Indexarea usoara a paginilor site-ului
Crawlerii (spiderii) lui Google – adica, robotii motorului de cautare – urmaresc link-urile unui site pentru a descoperi toate paginile si continutul lor. In acest sens, arhitectura de link-uri a site-ului, cat mai bine construita, va contribui la determinarea celor mai importante pagini din site, pentru o mai usoara indexare.

- Viteza mare de incarcare a paginilor
Aproximativ 50% dintre utilizatorii de dispozitive mobile parasesc un site daca acesta nu se incarca in maximum 3 secunde. Asadar, o pagina „lenta” va genera un bounce rate foarte mare, utilizatorii se vor reorienta catre site-urile concurente, traficul va scadea si, automat, se vor inregistra pierderi de pozitii in SERPs.
- Securizarea SSL a site-ului
Adresa unui website care are implementat un astfel de certificat va incepe cu „https://” in loc de „http://”, iar acest detaliu cheie va indica utilizatorilor siguranta datelor personale – deosebit de importanta in cazul unui magazin online, mai cu seama.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: