Competiția pe piața online a jocurilor de noroc este acerbă, mai ales că, în conformitate cu statisticile platformei de colectare date la nivel internațional, Statista, în 2024 activează 7700 de operatori.
Pentru a ajunge într-o poziție dominantă în acest sector, unii operatori de jocuri de noroc utilizează diferite strategii și tactici de marketing agresive. Lucrurile stau diferit atunci când vine vorba despre cazinourile online de top, care se ghidează după alte principii, de natură etică.
Cum și-au construit reputația în mediul online cazinourile din categoria premium?
Site-urile cu jocuri de noroc care figurează în top 10 cazinouri corespund unor criterii ridicate de eficacitate, gamă largă de opțiuni, confort și oferte atractive. Acestea și-au construit reputația în mediul digital parcurgând o serie de etape pe care operatorii aflați în căutarea succesului instant le sar folosind diferite tactici de marketing care sunt catalogate drept agresive.
Platformele din această categorie își bazează promovarea pe respectarea unor principii etice, precum și pe asigurarea celor mai bune condiții de joc membrilor noi și celor care deja sunt înregistrați. Printre elementele care stau la baza reputației acestor platforme de cazino se numără:
· Publicitatea realizată în mod responsabil – reclamele au rol informtiv și nu exploatează vulnerabilitățile jucătorilor.
· Verificarea vârstei și restricționarea accesului minorilor la conținutul de pe site – verificarea KYC este obligatorie și în lipsa ei duce la închiderea contului.
· Colaborarea cu organele de reglementare – activitatea este monitorizată, iar cazinourile furnizează datele solicitate de către autoritatea de reglementare privind respectarea standardelor etice și legale.
· Termeni și condiții transparente – claritarea clauzelor de utilizare a serviciilor ajută la solidificarea relației pe termen lung dintre operator și membri.
· Acordarea de suport și resurse pentru jucătorii cu probleme – pe lângă informațiile disponibile pe site, jucătorii beneficiază de asistență, precum și de opțiuni de limitare în mod parțial ori complet a accesului la contul de pe platforma de cazinou.
Reputația în rândul jucătorilor reprezintă recomandarea oricărui cazinou care își dorește să își asigure o bază solidă de clienți pe termen lung.
Cum să identificați tehnicile și strategiile de marketing agresive?
De partea cealaltă, cazinourile care își doresc să ajungă în vârf cât mai repede și care vizează în mod exclusiv obținerea de profit sar peste etapele necesare construirii unei reputațîi solide. În acest sens, acestea utilizează o serie de strategii de marketing considerate agresive, dar care oferă rezultate pe termen scurt, precum:
· Promovarea cu reclame mincinoase și care pun accentul doar pe anumite aspecte din oferta cazinoului.
· Postarea de conținut publicitar pe site-uri dubioase sau cu conținut destinat adulților.
· Folosirea imaginii unor persoane publice în scopuri publicitare, fără acordul acestora, pentru promovarea activităților cazinoului.
· Campanii intense de promovare pe diverse rețele de social media care au ca scop obținerea unui răspuns imediat din partea potențialilor clienți.
· Derularea unor campanii promoționale cu oferte care încalcă regulile de pe piața concurențială.
În afara acestor strategii, cazinourile digitale dornice de obținerea unui succes rapid folosesc orice alte tactici , precum Black SEO sau achiziționarea de recenzii pozitive false, care să îi poziționeze în topul căutărilor online.
Care sunt motivele pentru care brandurile de top din segmentul cazinourilor digitale nu se promovează în mod agresiv?
Succesul pe termen scurt nu este obiectivul operatorilor de casino de elită, ci doar ale acelor platforme de cazinou care vor să obțină cât mai rapid profit. Operatorii de top caută să-și consolideze poziția pe piață, să atragă clienți în mod organic, să îi fidelizeze pe termen lung, pentru a-și asigura continuitatea financiară. În plus, încălcarea principiilor etice și promovarea agresivă ar duce la anularea licenței, ceea ce ar însemna suspendarea serviciilor pe piața unde operatorul este licențiat. Pierderea licenței ar echivala cu pierderea bazei de clienți și cu imposibilitatea de a mai activa pe piața respectivă. Prin urmare, cazinourile online de elită nu au niciun motiv pentru a se promova încălcând regulile din moment ce nu le-ar aduce beneficii pe termen lung, ci, dimpotrivă, le-ar distruge poziția în domeniu.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: