Dacia pregătește o mașină mai mare decât Duster

FOTO: Dacia
FOTO: Dacia

Șeful Global Acces Program, Marc Suss, care coordonează și dezvoltarea mărcii Dacia, a confirmat că va apărea un nou SUV, mai mare decât Duster, potrivit Profit.ro.

Noul model va fi dezvoltat de echipa Renault în următorii ani. De asemenea, modelele Sandero și Logan vor fi reînnoite în mai puțin de doi ani și ar putea apărea un SUV similar cu Renault Captur, derivat din actualul Sandero Stepway.

În ceea ce privește noul Duster, reprezentanții Dacia au anunțat că va fi vândut în trei versiuni de echipare: Esențial, Confort și Prestige.

Versiunea Esențial va porni de la 12.350 de euro și va crește în funcție de tipul de motorizare și poate ajunge până la peste 16.000 de euro. Duster Confort va avea prețuri între 13.400 și 17.100 de euro. Cea mai scumpă Dacia Duster va fi varianta Prestige, care va costa 18.750 de euro.

În Franța există și o versiune Acces, care costă de la 12.000 de euro. Însă, reprezentanții Dacia au spus că în ultimii ani, pe piața din România, sub 1% dintre clienți au optat pentru un nivel minim de dotări pe Duster.

Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 CP (în versiunea 4X2) şi TCe 125 CP (în versiunile 4X2 şi 4X4), cu o cutie de viteze manuală. Cele diesel au motoare dCi 90 CP în versiunea 4X2 şi dCi 110 CP în versiunile 4X2 şi 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.

Noul SUV vine cu un design apropiat de cel de până acum. Dacia a fost unul dintre producătorii care a profitat din plin de pe urma exploziei segmentului SUV-urilor, reușind să vândă peste un milion de Dustere.

Partea frontală vine cu o nouă semnătură luminoasă a LED-urilor diurne, cu o grilă încadrată de blocuri optice noi, cu nervuri redesenate pentru capotă și cu scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale.

Parbrizul este amplasat cu 100 mm mai în față și mai înclinat comparativ cu vechiul model, noi bare de pavilion, pasaje ale roților ceva mai generoase și jante de 17 inci.

Stopurile din spate flanchează hayonul și preiau semnătura luminoasă cu patru carouri de culoare roșie, întâlnită și la faceliftul lui Sandero și Logan.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.