Cum să-ți alegi primii angajați când îți deschizi propria afacere

Foto: Unsplash

Una dintre cele mai mari provocări cu care orice nou antreprenor trebuie să se confrunte atunci când își deschide propria afacere este găsirea oamenilor potriviți alături de care să plece la drum.

Pentru că formarea unei echipe este un pas dificil și important care de foarte multe ori stă la baza unui început sănătos în orice tip de business, este esențial să știi câți și ce fel de angajați trebuie să iei la drum cu tine.

Cum să-ți alegi primii angajați când îți deschizi propria afacere:

Indiferent de buget, nu îți umple firma cu angajați noi peste noapte

Așa cum este de așteptat, organigrama unei firme poate fi mai stufoasă sau nu și în funcție de bugetul pe care îl ai la dispoziție. Chiar și atunci când resursele financiare îți permit să faci multe angajări, această opțiune nu este întotdeauna cea mai indicată, mai ales dacă firma nu are un portofoliu solid de clienți, un nume cunoscut pe piață și nici recomandări solide. Ceea ce ar trebui să faci în acest caz este să ocupi în primul rând pozițiile cheie. Pentru multe dintre problemele administrative ale firmei, poți lua în calcul o platformă prin care poți face o externalizare de servicii, ceea ce te va ajuta să optimizezi și bugetul de salarii și să începi drumul în antreprenoriat cu o echipă omogenă.

Nu te feri să angajezi oameni fără experiență

Angajarea într-o firmă a tinerilor care nu se pot lăuda cu o mare experiență pe piața muncii are avantajele sale. Dincolo de faptul că bugetul salarial al firmei nu va fi pus sub o presiune foarte mare, prin angajarea tinerilor în firmă vei avea ocazia de a forma un grup de lucru care să învețe să lucreze exact în ritmul tău. Mai mult, creșterea angajaților mai aduce și beneficiul loialității față de firmă. Atunci când aceștia se simt respectați, simt că învață și că firma vrea să investească în ei, ei nu mai sunt dispuși să plece cu prima oportunitate cu care se vor întâlni.

Evită să lucrezi cu prieteni ca angajați

O greșeală de evitat atunci când ești la început de drum este angajarea prietenilor într-o firmă nouă. Relația personală va influența relația profesională, raportul angajat – angajator va avea de suferit, iar randamentul va fi mult mai scăzut decât ar trebui. Cea mai bună soluție la care poți apela într-o astfel de situație, dacă vrei să lucrezi alături de prieteni, este să optezi pentru o colaborare între firme. În acest fel, veți rămâne două entități diferite, iar problemele personale nu le vor afecta și pe cele profesionale și nici invers.

Angajează oameni cu experiență pentru pozițiile cheie

Posturile cheie din firma ta trebuie să fie ocupate în cea mai mare măsură de angajați care au experiență în domeniu și au produs și rezultate din această postură. Această experiență îi va ajuta să gestioneze atât situațiile dificile, cât și coordonarea personalului mai tânăr. În plus, vei avea nevoie de expertiză în firmă, pentru că una dintre cele mai mari greșeli pe care vrei să le eviți ar fi să încerci să le faci tu pe toate.

Sursă foto: Unsplash

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.