Cum să te asiguri că vei avea o afacere de succes

Sursă foto: unsplash.com

Te-ai decis să ai propria afacere, ai strâns capitalul necesar, ai un business plan responsabil făcut și te simți gată să dai piept cu lumea crudă a competiției. Dar cum faci să nu devii una dintre acele firme care pornesc pline de având și sfârșesc în faliment la doar câteva luni sau, cu puțin noroc, la ani distanță de momentul în care au început activitatea? 

Desigur, nu există garanții când vine vorba de succesul unei afaceri, dar sunt câteva lucruri pe care le-ai putea face și care ar trebui să te ajute să te menții cât mai mult timp pe piață.

Verifică-ți concurența

Este important ca atunci când începi o afacere să știi exact cine mai oferă același tip de servicii și, eventual, la ce prețuri. Poți merge chiar mai departe de atât, poți verifica toate firmele din țară, pe domenii de activitate. Vei vedea astfel situația lor financiară, dacă sunt la zi cu taxele, dacă sunt serioase sau nu, dacă au sechestru pe bunuri sau incidente cu furnizorii.

Astfel, făcând o analiză la rece nu doar că vei ști exact în ce ape se scaldă concurența ta directă, dar îți va fi mai ușor să identifici eventuale probleme la care altfel nu te-ai fi gândit, îți poți alege parteneri de afaceri serioși și poți evita furnizorii cu care ai putea avea probleme. 

În plus, odată intrat în afaceri, poți semnala la rândul tău situațiile problematice, pentru a-i ajuta și pe alții să facă alegeri informate.

Vino cu ceva în plus

În afaceri este complicat să reinventezi roata de fiecare dată, așa că varianta cea mai la îndemână este să vii cu ceva în plus față de concurență. Fă un studiu de piață, identifică nevoile publicului tău țintă, vezi în ce măsură sunt acoperite, apoi găsește ceva în plus. Fie că este vorba de modul în care vinzi, fie că oferi și un serviciu complementar, nu trebuie să fie ceva senzațional, doar detaliul care va face clientul să te aleagă pe tine și nu concurența ta. 

Spre exemplu, dacă ai o covrigărie, asigură-te că pe lângă covrigi vinzi și sana. Pe lângă că este o combinație delicioasă, oricui îi este mai simplu să le găsească și să le cumpere din același loc decât să treacă și pe la un supermarket.

Asigură-te că știe lumea că exiști

Până să ți se ducă vestea de la un client mulțumit la altul, lucru care se va întâmpla organic, dar va dura destul de mult, asigură-ți vizibilitate cât mai mare, ca să afle lumea despre tine. În ziua de azi este destul de simplu să faci asta, indiferent ce buget ai, pentru că mai bine de 80% din comunicare se desfășoară în online.

Fă-ți o pagină de Facebook pe care să fii activ, una de Instagram, poate și un site pe care să ai informații cât mai detaliate despre businessul tău și felul în care este diferit de tot ce se întâmplă în piață sau, dacă ai buget dedicat pentru comunicare, angajează o agenție specializată, care se va ocupa de această latură. 

Chiar dacă știi prea bine că în afaceri, ca și în viață, nu există garanții, sunt câteva lucruri care te pot ajuta să ai o afacere de succes. În afară de cele de mai sus, folosește-ți creativitatea și instinctele și, cel mai important, urmează-ți visele. 

Sursă foto: unsplash.com

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.