Cum să reduci stresul și anxietatea și să adormi într-un minut. Metoda „4-7-8”

FOTO: StockSnap/Pixabay.com
FOTO: StockSnap/Pixabay.com

Tehnica de respirație 4-7-8, care este parte din majoritatea tipurilor de meditație și yoga, te ajută să te relaxezi. Este o tehnică simplă care dă rezultate în cazul celor care simt stări de anxietate și nu se pot relaxa, potrivit medicului Andrew Weil, director la departamentul de Medicină Integrativă, din cadrul Universității Arizona.

Potrivit doctorului Weil, metoda 4-7-8 de respirație ajută la reducerea anxietății, îi calmează pe cei care resimt o stare de agresivitate și provoacă somnul pentru cei care suferă de insomnie.

Tehnica este destul de simplă: inspirați aerul timp de 4 secunde, țineți-vă respirația timp de 7 secunde și apoi expirați 8 secunde. Unii practicanți spun că au reușit să adoarmă prin această metodă chiar și în mai puțin de 1 minut.

Înainte de a începe această tehnică puneți-vă într-o poziție confortabilă. Apoi puneți limba deasupra dinților de sus, din față și începeți exercițiul. Potrivit doctorului Weil, citat de medicalnewstoday.com, exercițiul ar trebui repetat de cel puțin două ori pe zi pentru a resimți beneficiile.

Diferitele tehnici de respirație sunt studiate de mai mulți ani. De exemplu, rezultatele unei cercetări publicate în 2011 în revista de specialitate Health Science Journal arătau că sunt tehnici care pot scădea nivelul de anxietate și de stres și chiar îi pot ajuta pe copiii și adolescenții care au astm.

FOTO: StockSnap/Pixabay.com