Cum să pregătești de închiriere un spațiu pentru birouri. 3 lucruri de care să ții cont

Foto: Shutterstock

Orice spațiu pe care vrei să-l închiriezi, fie că îl oferi către o firmă sau o familie, trebuie să fie adaptat la nevoile celor care îl vor folosi. Un chiriaș mulțumit este un chiriaș care va închiria pe termen lung, lucru care îți va oferi stabilitate și chiar posibilitatea de a face investiții în spațiul pe care le deții. 

Un spațiu pentru birouri se poate transforma într-o sursă stabilă și sigură de venituri, dacă este gestionat cum trebuie. Înainte de a-l oferi spre închiriere, poate însă fi o idee bună să faci și câteva îmbunătățiri, care să atragă mai ușor potențialii clienți. E important ca spațiul pe care îl închiriezi să fie renovat și să le ofere viitorilor locatari condiții bune pentru desfășurarea activităților profesionale. Unul dintre primii dezvoltatori care a investit în confortul angajaților a fost Liviu Tudor, fondatorul complexului West Gate Studios. El a alăturat spațiilor de birouri o serie de facilități de relaxare destinate celor care lucrează în spațiile pe care le închiriază. După cum spune el însuși: 

Noi ne dezvoltăm cu accent pe nevoile angajaților care lucrează în clădirile noastre. Aici vorbim de investiție într-o nouă pistă de alergare, o piscină, dar și o parcare nouă cu 150-160 de locuri în care vom investi 200.000 de euro. Niciun alt parc nu oferă acest lucru.”

Iată trei aspecte de care ar trebui să ții cont când te pregătești să închiriezi un spațiu pentru birouri:

  1. Starea interiorului

Felul în care arată interiorul unui spațiu de birou contează foarte mult. Pereții îngălbeniți, podele învechite sau ferestrele defecte sunt, toate, probleme ce trebuie remediate înainte de închiriere. Tocmai de aceea, este foarte important să investești timpul și resursele necesare pentru amenajarea interiorului, înainte de a-l scoate la închiriere. 

În mod evident, un spațiu proaspăt renovat se va închiria mult mai repede decât unul nerenovat, motiv pentru care ar fi bine să îl amenajezi de fiecare dată când îl scoți la închiriere, chiar dacă ultimul chiriaș a stat doar câteva luni. Un strat de vopsea nu te va costa foarte mult, dar s-ar putea să te ajute să găsești un nou chiriaș rapid, lucru care îți va economisi atât timp, cât și bani.

  1. Starea mobilierului

Majoritatea spațiilor pentru birouri se închiriază goale, așa că nu este neapărat nevoie să investești în mobilarea spațiului pe care îl închiriezi. Majoritatea companiilor doresc să-și mobileze și să-și amenajeze singure spațiul de lucru, în funcție de nevoile lor. Cu toate acestea, dacă spațiul tău este destinat unei afaceri mici, cu puțini angajați, mobilarea biroului tău s-ar putea dovedi o investiție profitabilă pe termen lung. 

Asta pentru că micii antreprenori nu dispun, de regulă, de capitalul necesar pentru a mobila complet un spațiu de birou. În consecință, un spațiu mic de birou, mobilat complet sau doar parțial, va fi mult mai ușor de închiriat decât unul nemobilat. 

  1. Rețeaua electrică

Orice spațiu destinat activităților de birou are nevoie de o rețea electrică performantă. Trebuie să presupui dinainte că viitorii locatari vor folosi laptopuri, imprimante, computere și alte dispozitive care consumă mult curent și care au, în consecință, nevoie de o rețea electrică stabilă. De asemenea, trebuie să te asiguri că spațiul dispune și de un număr suficient de prize, astfel încât să nu fie nevoie de prea multe prelungitoare. 

Înainte de a scoate spațiul la închiriat, ar fi bine să faci o verificare a rețelei electrice cu ajutorul unui specialist, care va analiza starea acesteia și îți va putea face recomandări cu privire la îmbunătățirea ei, dacă e cazul.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.