Cum îți personalizezi strategiile de business ca să atragi și să fidelizezi Generația Z

Orice companie își dorește să aibă notorietate pe piață și rezultate financiare spectaculoase și tot mai mulți manageri au înțeles că la baza acestor lucruri stă echipa. Astfel, crearea și menținerea unei echipe omogene este o prioritate pentru orice firmă, iar strategiile de atragere a oamenilor valoroși au devenit, în ultimii ani, tot mai interesante. 

Dorința de a avea un business de succes este în fiecare antreprenor, indiferent de domeniul de activitate ales. Conform statisticilor, mai bine de jumătate din start-up-uri eșuează în primii ani de activitate, iar greșelile ce stau la baza acestui rezultat nefavorabil sunt comune. Însă, în ultimii ani s-a cunoscut o creștere semnificativă din partea companiilor a atenției acordate angajaților lor. Fidelizarea echipelor existente și atragerea oamenilor ce aduc un plus de valoare este o prioritate tot mai prezentă în agendele managerilor, lucru pe care Liviu Tudor l-a pus în aplicare prin crearea campusului YUNITY Park. Aceștia au descoperit faptul că, dacă oamenii din echipă au un confort sporit la locul de muncă, o relație bună dincolo de birou și locuri de relaxare ce încurajează dezvoltarea acesteia, rezultatele profesionale sunt obținute mai repede și mai ușor. 

Înţelegi nevoile Generației Z la locul de muncă

Această schimbare de atitudine se datorează, în parte, și cerințelor noilor generații de pe piața muncii, așa cum este Generația Z. Pe lângă un loc de muncă bine plătit, tinerii din Generația Z își doresc spații de birouri sigure, cu zone de relaxare și interacțiune socială, flexibilitate în programul de lucru și integrarea a cât mai multor elemente din natură în zona lor de lucru. Aceștia sunt, conform studiilor, angajați dinamici, destul de greu de păstrat pe termen lung în companie, în special din dorința acestora de a avea cât mai multă libertate și de avansa ierarhic cât mai repede. Pentru ei, perspectivele profesionale sunt extrem de importante și, dacă nu consideră că munca lor este validată, nu ezită să-și caute un loc de muncă care să se potrivească perfect dorințelor lor. Prin libertatea și flexibilitatea dorite la job, aceștia caută un mediu în care să își poată exprima personalitatea fără restricții sociale prezente în majoritatea mediilor.  

Gândeşti ca un manager modern

Un manager modern trebuie să dea dovadă de gândire proactivă și să fie în permanență în pas cu evoluția tehnologiei, nu doar al domeniului de business condus. Pentru a putea atrage tinerii în echipa sa, managerul de azi are o strategie de business personalizată, axată mai mult pe concepte precum: people centricity, co-living, co-working, biroul văzut ca un hub multifunctional, care oferă protecție sanitară și care stimulează creativitatea. Acestea sunt elementele cele mai importante pentru majoritatea tinerilor angajaţi, dar mai ales pentru cei din Generaţia Z. Totodată, clădirile de birouri ale viitorului sunt un mediu în care coexistă patru concepte fundamentale pentru Generatia Z: sustenabilitate, clădiri green, wellbeing, clădiri sănătoase.  

Te adaptezi trendurilor spaţiilor de birouri

Deoarece un mediu de lucru plăcut reprezintă astăzi mult mai mult decât un mobilier atractiv, tot mai multe clădiri noi de birouri pun la dispoziţia chiriaşilor toate facilităţile dorite. YUNITY Park este unul din proiectele revoluţionare ce a regândit noţiunea de muncă la birou şi a implementat toate elementele importante pentru crearea unui mediu nu doar creativ, ci şi relaxant. Mai mult, accentul pus în ultimii ani pe un mediu de lucru sigur şi sănătos a dus la tot mai multe domenii de activitate care au ales IMMUNE Building Standard™. Acesta este un standard special bazat pe sistemul Healthy by Design® creat pentru a menţine în clădiri un mediu sănătos, astfel încât toţi cei care le calcă pragul să se simtă în siguranţă. Pornind în 2020 de la clădirile de birouri, acest standard își continuă dezvoltarea şi în alte domenii, dincolo de graniţele ţării, cum ar fi St. Catherine’s British School din Atena şi Menarco Tower. 

Adaptabilitatea este una din aptitudinile cele mai importante pe care un bun manager trebuie să o deţină. Fie că este vorba de nevoile angajaţilor sau de cele ale domeniului de activitate, un manager modern trebui să ştie să fie un leader demn de urmat indiferent de situaţie. 
Sursa foto: Shutterstock 

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: