Cum decizi care firme merită încrederea ta și care nu

Sursă foto: https://www.pexels.com

În momentul în care urmează să începi o colaborare cu o firmă din domeniul tău de activitate sau un parteneriat cu o firmă din alt domeniu, este bine să cunoști mai multe informații despre aceasta.

Este posibil ca reprezentanții ei să îți transmită doar latura pozitivă a istoricului firmei, însă, pentru a lua o decizie finală, este recomandat să știi și aspectele negative ale activității acesteia. Există companii cu care e mai bine să nu colaborezi din cauza antecedentelor pe care le au, dar și unele în care poți avea încredere pentru că sunt cunoscute ca asociate responsabile. Pentru a verifica dacă o firmă merită atenția ta sau nu, este bine să te documentezi folosind mai multe metode.

  1. Îi verifici istoricul financiar 

Aspectul financiar este unul dintre cele mai importante atunci când vine vorba despre colaborări între firme, deoarece nimeni nu vrea pierderi și fiecare își dorește ca celălalt să își respecte obligațiile financiare. Istoricul financiar al unei firme poate fi verificat prin consultarea unui catalog al firmelor, din care poți afla dacă aceasta este rău-platnică, dacă a avut probleme în instanță sau dacă figurează cu datorii la stat. Dacă firma de care ești interesat se află în una dintre aceste situații, cel mai bine este să aprofundezi problema și să afli mai multe detalii despre ea și despre cum gestionează aspectele financiare pentru că nu este recomandat să închei o asociere cu o instituție care nu îți inspiră încredere prin trecutul ei.

 

  1. Ceri recomandări celor din domeniu

Cu siguranță îți cunoști competitorii și ai contacte printre cei care profesează în domeniul tău de activitate și în altele care au puncte comune cu acesta. Cei care lucrează pe aceeași piață se cunosc între ei, așa că firma cu care intenționezi să colaborezi sigur a mai lucrat în trecut cu alți reprezentanți din breaslă sau cel puțin este cunoscută printre aceștia. Nu ezita să te interesezi printre cunoscuți în legătură cu firma respectivă, pentru că astfel vei afla care este opinia generală despre aceasta. Nu înseamnă neapărat că dacă această impresie este negativă trebuie să excluzi orice șansă de colaborare cu ea, ci doar să te asiguri că ceea ce ai aflat reflectă realitatea. 

 

  1. Vorbești cu cei care care au avut în trecut legătură cu firma

Cele mai utile informații le poți afla de la cei care au avut contact direct cu firma, adică foști colaboratori, asociați, sau chiar angajați. De la ei vei afla detalii concrete din experiența personală a fiecăruia și, dacă le vei corela, vei obține o părere generală din mai multe perspective despre valorile firmei, despre reprezentanții ei și despre prioritățile pe care le aceștia le au. Este important să aveți priorități comune pentru a putea colabora eficient și pentru a obține rezultate pozitive pentru ambele părți. Din experiențele altora cu firma de care ești interesat, poți afla nu doar care sunt punctele slabe ale acesteia, dar și din ce unghi trebuie abordată sau care sunt tacticile pe care trebuie să le aplici pentru a avea succes.

Sursă foto: https://www.pexels.com

Sorin Breazu
Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.