Cum arată și ce viteză prinde primul tren diesel fabricat în România

FOTO: Electroputere VFU Pașcani
FOTO: Electroputere VFU Pașcani

Electroputere VFU Pașcani, din județul Iași, a produs primul tren diesel românesc, care așteaptă să fie omologat. Are trei vagoane și s-a lucrat la el timp de 4 ani. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro.

Potrivit reprezentanților Electroputere EFU Pașcani, au fost integrate echipamente atât din străinătate, cât și din România. Din vara trecută au fost făcute mai multe teste pe care trenul diesel românesc le-a depășit cu brio. A parcurs aproximativ 30.000 de kilometri în diverse condiții.

Pe liniile de cale ferată din țară, trenul poate circula cu o viteză de până la 120 km/h, însă are capacitatea de ajunge și la 200 km/h.

Are 164 de locuri pe scaune, are climatizare și este proiecte la nive de standarde europene. De asemenea, trenul se poate transforma destul de simplu din automotor diesel într-un electric.

Sursa de putere este asigurată de două motoare diesel tip ,,MTU”, având o putere de câte 390 kW/motor, acestea fiind montate împreună cu transmisia și serviciile auxiliare în două module ,,POWER-PACK”. Compunerea automotorului rămâne fixă în exploatare. Automotorul tip DMU se poate descompune în unitățile componente doar în atelierele de întreținere reparații specializate.

Doar 40% din rețeaua feroviară românească este electrificată, iar după 1989 nu s-a mai continuat cu electrificarea, astfel că trenurile diesel sunt încă de bază chiar și pe unele magistrale importante.

Electroputere VFU Pașcani a avut afaceri de 86,9 milioane lei în 2019 (puțin mai mici decât în 2018), aproape trei sferturi fiind generate de activitățile feroviare (reproiectarea, reconstrucția și modernizarea vehiculelor feroviare).

Profitul net a fost de 6,75 milioane lei, de peste două ori mai mare decât în 2018. Numărul mediu de angajați a fost de 509, conform datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor. Compania repară și vagoane pentru CFR Călători, a modernizat și trenuri pentru Republica Moldova și construiește și tramvaie. Compania a fost privatizată în 2004 și face parte din grupul Grampet. În 2013, ”Remar” a devenit ”Electroputere VFU Pașcani”.