Cum arată fișa prin care elevii vor analiza performanța profesorilor

FOTO: Engin_Akyurt/Pixabay.com
FOTO: Engin_Akyurt/Pixabay.com

Ministerul Educației a anunțat că va introduce fișa de feedback semestrial, prin care elevii vor evalua activitatea profesorilor.

Elevii vor da note de la 1 la 5 profesorilor în privința mai multor aspecte ale performanței acestora la catedră.

”Încrederea este o valoare esențială, care definește respectul reciproc și interdependența între toți actorii implicați în educație, în special între elev și profesor. Între părți trebuie să existe relații constructive îndreptate spre atingerea misiunii școlii, aceea de a-i pregăti pe copii și tineri pentru o viață independentă, de modelare a lor în adulți responsabili”, a scris Ministerul Educației, pe Facebook.

”Elevilor li se dă șansa să reflecteze în mod regulat asupra modului în care școală îi ajuta să se dezvolte, să crească. Este foarte important ca elevii să fie parte a tuturor aspectelor învățării, iar oferirea de feedback constructiv este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale”, mai precizează Ministerul Educației.

Răspunsurile elevilor vor fi oferite sub protecția anonimatului.

Elevii vor fi întrebați următoarele în fișa semestrială de feedback:

”În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitatea la clasă? 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură.

1. Profesorul explică clar materia
2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
6. Mă simt motivat să particip la această disciplină
7. Profesorul folosește tehnologia digitală
8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină.”