Cum ar putea arăta, în viitor, evenimentele mari organizate în orașe

Cum vor arăta spectacolele în orașele viitorului. Foto: Pixabay
Cum vor arăta spectacolele în orașele viitorului. Foto: Pixabay

Industria evenimentelor evoluează odată cu tehnologia, schimbările fiind vizibile inclusiv la nivelul diverselor spectacole și manifestări publice, de tipul zilelor orașului”. Care sunt tendințele și ce am putea vedea pe străzi și în piețele publice, în viitor?

Conținut live

Strategia platformelor sociale ca Facebook, YouTube, Instagram și Snapchat de a se concentra tot mai mult pe dezvoltarea și promovarea conținutului video live are efecte în multe alte industrii. Firmele organizatoare de evenimente au început să introducă în programul evenimentelor lor, încă din anii trecuți, aplicația Periscope –  dezvoltată pentru transmisiuni video live de pe smartphone, iar trendul va fi adoptat și de alții în viitor.

Unii specialiști din industrie se tem că această tendință va duce la o scădere semnificativă a numărului participanților la evenimentele lor, alte voci susțin însă că folosirea conținutului video va fi, pe viitor, unul dintre cele mai eficiente instrumente prin care poți atrage atenția. Cât de mult va fi preluată ideea în cadrul evenimentelor publice, rămâne de văzut.

Mai multă tehnologie

Tehnologia face parte din organizarea evenimentelor mari încă din faza schițării ideilor, care nu mai sunt de multă vreme trecute pe hârtie. Tehnologiile de ultimă oră sunt folosite inclusiv la verificarea listei de invitați, cu ajutorul smartphone-ului sau iPad-ului.

Sisteme de iluminat care fac spectacol

În cazul manifestărilor publice și al evenimentelor la scară mare, poate cea mai interesantă tendință la capitolul tehnologie o reprezintă utilizarea unor sisteme de iluminat care sunt un spectacol în sine, fie că este vorba despre jocuri de lumini, proiecții cu laser pe clădiri și vitrine luminoase sau billboard-uri cu LED de ultimă generație.

Numeroase obiective turistice și locuri cu mulți vizitatori folosesc deja unele dintre cele mai noi sisteme de iluminat, cum este cazul Galeriilor Lafayette din Paris, unde este luminată întreaga cupolă, sau cazul arenei T-Mobile din Las Vegas.

Natura invadează spațiul interior

Multe evenimente organizate de obicei în aer liber, unde condițiile meteo pot să încurce planurile, se vor muta în viitor la interior, luând cu ele și… spațiul verde. Reconstituirea spațiului natural și a experiențelor live se întâmplă deja în cinematografe, prin tehnologiile 3D și 4D, sau în magazine și concept store-uri, prin intermediul realității augmentate, aceste tehnologii urmând să fie preluate tot mai mult în industria evenimentelor. Recrearea peisajelor la interior, inclusiv sub cupola sălilor sau arenelor de spectacol, poate fi însă realizată și mult mai simplu, prin diferite soluții de amenajare și design.

Accent pe wellness

După câțiva ani în care evenimentele și campaniile publicitare au fost gândite în jurul ideii de nostalgie, de întoarcere spre rădăcini și tradiții, pentru viitor direcția pare să fie regăsirea echilibrului muncă – sănătate – viață personală, o tendință ușor de observat și în cazul modului în care sunt organizate spațiile de birouri. Organizatorii de evenimente, fie că ne referim la firmele specializate, corporații sau agențiile de comunicare vor introduce tot mai mult în program experiențe care gravitează în jurul acestui concept: meniuri vegetariene, zone de relaxare și entertainment, spații gândite pentru scurte activități sportive. Specialiștii anticipează o extindere a acestei tendințe către locurile și evenimentele publice.

Sursa foto: Pixabay

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.