Crucea Caraiman a intrat în Cartea Recordurilor

marsul_crucea_eroilor_01
Asociația „Tradiția militară” îi comemorează pe Vârful Caraiman pe soldații români care au murit în timpul Primului Război Mondial / Foto: Andreea Dogar

Crucea Caraiman, un monument istoric construit între anii 1926 şi 1928 şi situat pe Vârful Caraiman, a fost desemnată cea mai înaltă cruce din lume amplasată pe un vârf montan, potrivit site-ului Guinness World Records.

Crucea comemorativă a eroilor români din Primul Război Mondial, situată pe Vârful Caraiman din Munţii Bucegi, este un monument istoric clasat în grupa A (de valoare naţională şi universală), potrivit Listei Monumentelor Istorice alcătuite de Ministerul Culturii.

Crucea Caraiman este situată la altitudinea de 2.291 metri, conform Guinness World Records, și are o înălțime de 39,5 metri.

Cunoscut şi sub denumirea Crucea Eroilor, monumentul a fost ridicat pentru a cinsti memoria românilor care au murit în Primul Război Mondial. Monumentul a fost verificat de către experţii Guinness pe 14 august 2013, relatează mediafax.ro. Crucea este situată în şaua masivului Caraiman, chiar pe marginea abruptului către Valea Seacă.

marsul_crucea_eroilor_02
Un tricolor a fost desfășurat de pe Vârful Caraiman cu ocazia comemorării soldaților români de către Asociația „Tradiția militară”. Foto: Andreea Dogar

Pentru memoria eroilor prahoveni

Executat din profile de oţel, monumentul este montat pe un soclu din beton armat placat cu piatră, înalt de 8 metri. În interiorul acestuia se află o încăpere care a adăpostit iniţial generatorul de energie electrică ce alimenta cele 120 de becuri de 500 W de pe conturul Crucii.

Monumentul a fost realizat prin grija Regelui Ferdinand şi a Reginei Maria, în perioada 1926 – 1928, „întru slava şi memoria eroilor prahoveni căzuţi în Primul Război Mondial, 1916-1918, pentru apărarea patriei”, aşa cum stă scris pe placa comemorativă fixată pe partea nordică a soclului.

Potrivit documentelor de la vremea respectivă, realizatorii structurii metalice au fost Direcţia de Poduri din cadrul Direcţiei Generale CFR şi secţiile L1 şi L5 Sinaia, proiectanţii – inginerii români Teofil Revici şi Alfred Pilder, iar dirigintele de şantier – Nicu Stănescu. Monumentul a fost inaugurat pe 14 septembrie 1928.

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să fiți la curent cu lucrurile bune care se întâmplă în România, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de știri pozitive de pe pagina noastră de Facebook.