Comuna Densuș are brand profesionist, creat cu participarea comunității

densuș brand
Foto: Asociația Drag de Hațeg

Într-un proiect inedit, densușienii au hotărât să își înnoiască imaginea. Locuitorii din comuna Densuș, județul Hunedoara, au lucrat împreună cu specialiștii la strategia de brand a comunei lor, cu o viziune pe termen lung.

Comuna Densuș este „pământ cu rădăcini în cer”. La această concluzie au ajuns specialiștii în brand de localitate implicați în proiect, după ce un studiu sociologic a relevat că valorile comunității precum credința și respectul pentru pământ sunt oglindite de patrimoniul natural și cultural al comunei.

Comunitatea și-a definit valorile, misiunea și ambițiile pentru următorii 10 ani: densușienii și-au propus să își transforme comuna într-o destinație recunoscută și apreciată pentru „turismul fără grabă” care conectează rădăcinile cu spiritualitatea, pământul cu cerul.

Identitatea vizuală a comunei are în centru biserica monument istoric din satul Densuș care unește pământul cu cerul.

„Acest brand are ca scop conectarea deopotrivă a locuitorilor și vizitatorilor la rădăcinile lor și redescoperirea poveștii Pământului și a Cerului prin valorile unice ale comunei Densuș. În pământ avem siturile cu urme preistorice ale vulcanilor și ale mării de pe vremea dinozaurilor și spre cer se ridică bisericile – monumente istorice din această comună”, a declarat Alina Ciobanu, președintele Asociației Drag de Hateg.

Totul s-a desfășurat în cadrul proiectului „IDensus – Construcție de brand prin participarea comunității”. Proiectul a fost implementat de Asociația Drag de Hațeg, în parteneriat cu Asociația de Turism Retezat și Primăria comunei Densuș.

Proiectul “IDensus – Construcție de brand prin participarea comunității”, s-a derulat în perioada 1 septembrie 2022 – 30 aprilie 2023, sub administrarea Asociației Drag de Hațeg și a fost cofinanțat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014 – 2020.

Valoarea totală a proiectului a fost de circa 416.000 de lei.

Asociația Drag de Hațeg a fost creată în 2013 ca partener strategic al Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului.

Scopul asociației este sprijinirea dezvoltării durabile a regiunii Țara Hațegului, urmărind în special promovarea valorilor naturale, culturale și sociale a comunităților locale, consolidarea identității acestora prin turism și alte activități conexe, în contextul funcționării Geoparcului Țara Hațegului.

Principalul proiect al asociației este realizarea și gestionarea punctului de vizitare și educație non-formală Casa Vulcanilor.

densuș brand
Sursa: Asociația Drag de Hațeg

Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:


Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.