UPC România a fost vândută. Cumpărătorul e un operator de telefonie mobilă

FOTO: StockSnap/Pixabay.com
FOTO: StockSnap/Pixabay.com

Rețelele de cablu ale Liberty Global au fost achiziționate în mai multe țări europene, inclusiv România. Compania deține UPC în țara noastră. Cumpărătorul este grupul britanic Vodafone.

Potrivit Wall Street Journal, tranzacția prin care sunt cumpărate rețelele de cablu din patru țări este în valoare de 23 de miliarde de dolari.

CEO UPC România, Mihnea Rădulescu, a transmis o declarație de presă, privind vânzarea operațiunilor Liberty Global din Germania, Ungaria, România și Cehia.

„Este un moment strategic important în istoria UPC România. Această tranzacţie este un rezultat direct al realizărilor echipei UPC de-a lungul timpului şi se încadrează într-o perspectivă mai largă a evoluţiei industriei telecom, caracterizată prin competitivitate şi dorinţa de a oferi clienţilor servicii şi experienţe de conectivitate şi divertisment la o calitate din ce în ce mai bună.

Alăturarea operaţiunilor UPC România cu cele ale Vodafone România va conduce la crearea unui jucător important cu servicii convergente care va spori competiţia pe piaţa telecom, aducând beneficii multiple atât clienţilor rezidenţiali, cât şi business – mai multă valoare, mai multe posibilităţi de alegere şi oferte mai atractive. De asemenea, va contribui la accelerarea ritmului de investiţii la nivelul pieţei telecom.

Împreună, UPC România şi Vodafone România vor putea oferi internet broadband la viteze gigabit şi tehnologie 5G în România, contribuind la realizarea obiectivelor strategice de digitalizare pe care ţara noastră şi le-a asumat prin Agenda Digitală.

Până la aprbarea din partea autorităţilor şi finalizarea tranzacţiei, UPC va funcţiona independent pe piaţă, ca o companie de sine stătătoare, parte a grupului Liberty Global. Atât Liberty Global, cât şi UPC îşi păstrează angajamentul de a investi în continuare pentru a crea valoare pentru clienţi, pentru economie şi societate şi, bineinţeles, pentru echipă.

Principalul nostru obiectiv astăzi este sa ne continuăm strategia de business. Inovăm şi dezvoltăm în continuare serviciile şi reţeaua, pentru a oferi cele mai bune experienţe clienţilor UPC”, a transmis Mihnea Rădulescu.

Vodafone, al doilea mare operator local de comunicații mobile, a înregistrat în ultimul trimestru al anului trecut venituri din servicii în valoare de 182,3 milioane euro, în creștere cu 2,2% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Numărul total de clienți a crescut cu 5,2% fata de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 9.944.595 utilizatori (n.a contracte și SIM-uri valabile), iar consumul de date mobile a crescut cu 71%.

UPC, al doilea mare operator local de comunicații prin cablu, a înregistrat venituri de peste 184 milioane lei în trimestrul trei din anul 2017, în creștere cu peste 6,5% față de aceeași perioadă a anului anterior, și atragerea a 62.500 de noi clienți în această perioadă.

Operatorul anunțase că la sfârșitul trimestrului trei din 2017, avea un număr total de 1.321.900 de clienți, înregistrând creșteri pe toate liniile de business: internet, TV și telefonie fixă.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.