Clienți misterioși. Ce trebuie să faci și câți bani poți să câștigi

clienți misterioși
Foto: quinntheislander / pixabay.com

Dacă vă tentează să lucrați pe posturi de clienți misterioși, acum aveți șansa de a vă găsi un loc de muncă în domeniu: o companie caută colaboratori în mai multe orașe mari din România.

Ce fac, mai exact, astfel de clienți misterioși?

 

Clienții misterioși, numiți și cumpărători sub acoperire sau mystery shoppers, au rolul de a evalua serviciile oferite de diferite magazine:

– în ce măsură vânzătorii și lucrătorii comerciali din magazinele respective cunosc și respectă regulile și procedurile impuse de magazine

– dacă angajații magazinului le vorbesc frumos clienților

Deoarece își doresc să se asigure că angajații lor respectă regulile și procedurile, marile lanțuri de magazine apelează la firme care oferă servicii de evaluare prin intermediul acestor clienți misterioși.

Acești clienți misterioși trebuie să fie sociabili și să aibă spirit de observație. Ei vor merge în diferite magazine și vor juca rolul unui client interesat să cumpere un produs sau un serviciu. La final, el va completa un formular în care va evalua angajații, dar și aspectul magazinului.

Clienți misterioși – Candidatul ideal:

 

– Clienții misterioşi trebuie să aibă abilități foarte bune de comunicare, să știe să colecteze date privind mărcile recomandate de angajații magazinelor, să evalueze promoterii alocați pentru respectivele categorii de produse.

– Activitatea se desfășoară, de obicei, în marile hipermarketuri, supermarketuri etc.

– Datele vor fi colectate într-o formă structurată prin intermediul unor aplicații software.

Clienți misterioși – Descrierea jobului:

 

– Programul de lucru este, de regulă, flexibil, cu cerința furnizării datelor până la termenul agreat.

– Plata netă pentru vizita într-o locaţie este de aproximativ 25 de lei

Prin urmare, pentru 20 de vizite pe săptămână, astfel de clienți misterioși câștigă 500 de lei net.

Cei care își doresc să lucreze pe posturi de clienți misterioși au avantajul că pot face acest lucru în timpul lor liber, în afară de jobul de zi cu zi.

Practic, „meseria” de client sub acoperire poate fi practicată oricând, în orice zi și la orice oră, după ce persoana și-a terminat programul de lucru la job. Astfel, activitatea de client misterios se poate transforma într-un fel de al doilea job. Această activitate este ideală și ca job part time, pentru cei care nu vor să lucreze 8 ore pe zi.

Ce au de făcut astfel de clienți misterioși

 

De regulă, acești clienți misterioși trebuie să țină cont de urmatoarele aspecte, se arată pe wikipedia.org:

– numărul de angajați din magazin
– numele și descrierea angajaților
– dacă salutul este prietenos și/sau în conformitate cu politica firmei
– dacă angajații sunt amabili și disponibili pentru clienți
– aranjarea/ordonarea produselor la raft
– tehnicile de vânzare ale angajaților și strategiile de up-selling (recomandare de produse mai scumpe din aceași categorie) sau cross-selling (recomandarea de produse adiționale)
– vânzarea la casă
– viteza de servire și timpul de așteptare până la interacțiunea cu angajatul
– dacă angajatul a invitat cumpărătorul să revină la magazin
– aspectul interior și exterior al magazinului

Clientul misterios lucrează pe baza unui scenariu stabilit în funcție de dificultatea proiectului. În unele cazuri, clienților misterioși li se poate cere să facă fotografii sau să returneze produse, caz în care clientul misterios trebuie să realizeze două vizite.

Clienți misterioși – cum a luat naștere meseria

 

Mystery shopping a luat naștere la începutul anilor 1940 ca instrument de măsurare a integrității angajaților. Tehnicile utilizate de mystery shopping pentru evaluare variază de la chestionare simple la înregistrări audio și video, în funcție de cerințele proiectelor. Mystery shopping-ul poate fi folosit în orice industrie, cele mai frecvente fiind magazinele, hotelurile, cinematografele, restaurantele, lanțurile fast-food, băncile, benzinăriile, reprezentanțele auto, industria imobiliară și unitățile sanitare, se mai arată pe wikipedia.org.

Organizațiile de mystery shopping recomandă ca, în urma rezultatelor proiectelor de mystery shopping, angajații să fie motivați. Concedierea sau mustrarea angajaților nu sunt recomandate, fiind considerate practici ineficiente pe termen lung.

Ce salarii sunt la Flanco și câți bani se fac în plus din bonusuri și comisioane

Dacă acest articol vi s-a părut util și vreți să fiți la curent și cu alte oferte de pe piața locurilor de muncă din România, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.